ההסתדרות הרפואית בישראל שלחה היום (ראשון) מכתב למנהלי בתי החולים בארץ, בעקבות ההפגנות מחוץ למוסדות הרפואיים באשר להענקת טיפול רפואי למחבלי חמאס בארץ. יו"ר לשכת האתיקה, יוסי ולפיש, כתב כי הוא "הרגיש צורך להדגיש את המחויבות האתית בעת הזאת".

חשש בישראל: רק כ-40 מהחטופים בעזה נותרו בחיים | דיווח
"כמו גפרור לפני פיצוץ": סערת אשפוז המחבלים בבתי החולים

מכתב מההסתדרות הרפואית בישראל לבתי החולים על טיפול במחבלי חמאס (צילום: ההסתדרות הרפואית בישראל)
מכתב מההסתדרות הרפואית בישראל לבתי החולים על טיפול במחבלי חמאס (צילום: ההסתדרות הרפואית בישראל)

"טיפול בכל אחד ובכלל זה מחבלי חמאס הינו מתבקש ואך מחובתנו כרופאים" נכתב, בטיעון שכללי החוק הבינלאומיים, אמנת ז'נבה וכללי מדינת ישראל מחייבים כי "רופא יטפל בכל אדם באשר הוא". עוד נכתב כי השיקול היחיד שעומד בפני הרופאים אמור להיות המצב הרפואי של החולה. "ניתן למערכת המשפט להביא אותם לדין", הוזכר. את המכתב סיכם בכך שהם מעניקים לרופאים גיבוי מלא.

הגיבוי לנושא מגיע לאחר מחאות חוזרות ונשנות של הציבור בנושא. עמירם בן זקן, תושב הדרום שמתנדב באחד מבתי החולים, סיפר ל"מעריב" על תחושותיו הקשות: "הייתי בבית החולים מהיום הראשון שהתחילה הלחימה, פתאום הייתי במיון ואני רואה המון שוטרים סביב המיטה, כעסתי, השתוללתי. הזהירו אותי מלהתקרב לבית החולים, הם לא רצו שידעו שמאשפזים שם את המחבלים. הכריחו אותי למחוק את הסרטון אבל לפני שביקשו כבר שלחתי אותו וככה זה הופץ".

גם הרצל חג'אג', אביה של שיר חג'אג ז"ל שנרצחה בפיגוע ב־2017, שוחח על הנושא עם סיון כהן ב־103fm ושיתף על זעמו עקב אשפוזו של מחבל הנוח'בה בבית החולים הדסה: "מחבל זה מחבל, שום מחבל לא אמור להיכנס לבית חולים ישראלי".

הוא המשיך ואמר: "קיבלנו הודעה מצוות בית החולים שיש שם מחבל. אני הייתי באירוע הנצחה לשיר במכללת עזריאלי. החלטתי מהר לרוץ לשם, לא ידעתי כמה יהיו, מי יהיו. עלינו למחלקה, ואז (רואים את זה בסרטון), בדיוק הביאו לו את הפינוקים של האוכל. הבנו ששם המחבל, צעקנו, היו שם שני חיילים ששומרים עליו, חדר לבד".