גברים עלולים להיות "אלרגיים" לאורגזמה של עצמם: כך טוענים מומחים בצרפת שהחלו לחקור את הסיבות לתופעה שעד כה נחשבה נדירה. חלק מהסובלים לוקים בתסמינים דמויי מחלת שפעת או התקף אלרגיה, שעלולים להימשך דקות ולעתים גם שעות ושבועות לאחר אירוע הפליטה.

הגיע הזמן לחזור לדייטים: האיחוד האירופי יטיל הגבלות חמורות על אתרי הפורנו
ארגון ההאקרים אנונימוס טוען: פרצנו לצה"ל ובידנו כרבע מיליון מסמכים

בספרות הרפואית המצב הקרוי POIS – תסמונת תחלואה בתר-אורגזמית שתוארה בשישים מקרים בלבד. אלא שעל פי ההערכות מדובר בתופעה רחבה הרבה יותר, שייתכן שעשרות אלפים ברחבי העולם סובלים ממנה, ואינם מקשרים את התסמינים ליחסי המין. כעת עורכים החוקרים מבית החולים שבסיינט קלוד בצרפת מחקר שינסה להתחקות אחר שכיחות התופעה וסיבותיה.

הסובלים מ-POIS שדווחה לראשונה בשנת 2002, מתארים כאבי שרירים כלליים, עייפות, חולשה, הזעה, צריבה ואדמומיות בעיניים, נזלת, כאבי ראש, עייפות, וחולשה. התופעה שכיחה יותר בגילאי 40 עד 50 אך היא יכולה לקרות אצל אנשים רבים מתחילת חייהם המיניים. ברוב המקרים התופעה חולפת כעבור יום או יומיים, אולם עלולה להימשך גם במשך שבועות.

קיימות כמה השערות למקור המחלה. אחת מהן היא שהמקור לבעיה הוא קצר חשמלי כלשהו במוח, בעקבות אישה שחוותה תסמינים כאלה ואלה השתפרו בעקבות תרופה אנטי אפילפסית. השערה אחרת גורסת שייתכן ומדובר בירידה ברמת ההורמונים האנדורפיניים המופרשים בעת האורגזמה. סברות אחרות גורסות שייתכן שמדובר במקור נפשי, חרדה סביב המין, או מאפיינים אישיותיים. אף אחת מההשערות עדיין לא הוכחה מדעית.

הטיפול שמנסים במקרים כאלה על ידי מומחים לרפואת מין כוללים תרופות נוגדות כאב מתקדמות כמו ליריקה וסימבלטה, תרופות נוגדות חרדה כמו וולבוטרין או פבוקסיל, ויש המנסים גם טיפול המכוון כנגד דלקת אפשרית בבלוטת הערמונית.  הטיפול משולב בייעוץ מיני במסגרת מרפאה לבריאות המין.

"תופעת האלרגיה לאורגזמה מוכרת כבר כמה שנים והיא נדירה יחסית" אומר הפרופ' רפי חרותי, מומחה לשיקום ורפואה מינית, "גם בארץ אנחנו רואים מדי פעם מטופלים, גברים ונשים, שסובלים מתסמיני המחלה. אנחנו לא יודעים עדיין מה הגורמים לתופעה, אבל הסיווג החדש של התסמינים עשוי לעורר יותר מודעות, לעודד עוד אבחנות שאולי יובילו לטיפול מוצלח".

"בינתיים אני ממליץ לגברים ונשים שחוו תופעות דמויות שפעת לאחר אורגזמה, כגון, לאות, חום קל, תשישות, כאב ראש, גודש באף וכדומה, אשר נמשכות שעות ואף ימים פנו למומחה לרפואת מין", אמר.