חסה: לא פחות מירק על! כשבודקים בטבלאות הרכב המזונות מה מכילה חסה, מגלים שפע ענק של נוגדי חמצון חשובים שמונעים מחלות רבות, חומצה פולית וברזל, סלניום ומינרלים נוספים.

אם משווים את תכולת נוגדי החמצון לירקות אחרים שלפעמים פופולריים בשוק, אפשר לגלות שהחסה מכילה לא פחות נוגדי חמצון ואפילו יותר. שילוב של ארבעה עלי חסה בלבד בסלט מנפחת את הסלט פי שניים ותורמת לשובע ממושך פי שלושה מאשר סלט בלי חסה.

שדה חסה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)
שדה חסה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

עלי החסה לא מכילים כמעט קלוריות והתרומה שלהם להפחתת צריכת סוכרים ונשנושים היא עצומה. אצלי באופן אישי אין סלט בלי חסה. היא זמינה כל השנה, עולה ממש מעט יחסית לירקות "על", ומשדרגת משמעותית כל סלט.

מה עושים עם חסה ששהתה שבוע במקרר? 

חבל לזרוק כי הערך התזונתי של החסה נשמר. יש בה הרבה סיבים תזונתיים, ויטמין C, חומצה פולית, ויטמין K וגם כלורופיל. היא משביעה מאוד והערך הקלורי שלה אפסי.

חסה (צילום: אינג אימג')
חסה (צילום: אינג אימג')

במקום לזרוק את החסה, יש טריק שלמדתי לפני 30 שנה: שוטפים את עלי החסה וקורעים אותם לקרעים בינוניים. שמים את הקרעים בתוך קערה שמלאה במים קרים מאוד וכף סוכר - כן, כף סוכר. משרים במשך כשעה, אפשר קצת יותר. החסה סופחת את המים וגם מעט מהסוכר, הופכת ל"קריספית" יותר מחסה טרייה וגם יותר טעימה.

כדי להרחיב בנושא החסה אני רוצה להעלות לשידור את זנזורי – מגדל חסה. האזינו: