שר הבריאות אוריאל בוסו, נפגש הבוקר (חמישי), עם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' וקיים איתו ישיבת סטטוס ראשונה לאחר החלטת הממשלה ההיסטורית להקמת בית החולים החדש בעיר.

לקראת ל"ג בעומר: ההנחיות שישמרו עליכם מפני סכנת המדורות
פרסום ראשון: הנחיות חדשות למניעה וטיפול באנמיה בתינוקות

נזכיר, שבתחילת החודש, הממשלה אישרה הקמת בית חולים ציבורי חדש בנגב שימוקם בבאר שבע וצפוי להיפתח בשנת 2028. הבעלות על בית החולים החדש תהיה במשותף לשתי קופות החולים מאוחדת ולאומית. המרכז הרפואי החדש יקרא ע"ש שמעון פרס, הוא צפוי לכלול כ-600 מיטות אשפוז.

במסגרת הביקור של השר בבירת הנגב התקיימה ישיבת עבודה באולם מועצת העיר, בה השתתפו גם ראש העיר דנילוביץ', סגן ראש העיר אושרי אביכזר, מנכ"לית העירייה אבישג אבטובי, חברי מועצה, מנהלי אגפים וגורמים נוספים בעירייה.

שר הבריאות וראש העיר באר שבע (צילום: באדיבות המצולם)
שר הבריאות וראש העיר באר שבע (צילום: באדיבות המצולם)

השר בוסו ביקש לשמוע כיצד מתקדם תהליך ההקמה ומתי צפויות להתחיל העבודות במתחם שיועד לבית החולים החדש. השר עודכן שהנחת אבן הפינה צפויה להתקיים בקרוב, ככל הנראה במהלך השבועות הקרובים. בנוסף, נידונו בישיבה פעולות שמטרתן צמצום פערים בתחום הבריאות בעיר באר שבע וכן תוכניות אפשריות להכשרת כוח אדם רפואי בנגב. 

בסיום הביקור מסר שר הבריאות אוריאל בוסו את הדברים הבאים: "הגעתי לעיר באר שבע כדי לבחון יחד עם ראש העיר כיצד ניתן לזרז את תהליך הבנייה של בית החולים החדש. שמחתי לשמוע שהעירייה והעומד בראשה רתומים ופועלים להתחיל בהקמה בזמן הקרוב. משרד הבריאות בראשותי יסייע ככל הניתן על מנת שנוכל לראות את האבן הראשונה מונחת ואת הטרקטורים מתחילים לעבוד במתחם בית החולים".

ראש העיר רוביק דנילוביץ': "במקביל למהלך ההיסטורי בהקמת בית החולים הנוסף בבאר שבע, יש לחזק את המרכז הרפואי סורוקה ולהוסיף עוד שירותים לעיר באר שבע ולנגב. אני מבקש להודות לשר על הביקור ועל מאמציו לפעול לצמצום פערי הבריאות לרווחת התושבים. חיזוק באר שבע והנגב זה אינטרס לאומי!"