בתגובה לעתירה בנושא איסור העישון במרפסות, הצהיר משרד הבריאות כי מעשנים שלא יוכלו לעשן בבנייני מגורים יעשנו יותר בשטח הדירה ויפגעו בבני ביתם. אריה אלדד ובן כספית דנו על כך הערב (ראשון) ב-103FM עם עו"ד עמוס האוזנר, יושב ראש המועצה הישראלית למניעת עישון שמייצג את העותרים, אשר הגיב לדברים והביע זעם רב.

מחקר חדש קובע: תחליפים עדיפים על עישון סיגריות רגילות

הורג ועוד איך: כך עישון פסיבי משפיע על חיינו | פרופ' קרסו

בפתח השיחה, ביקש עו"ד האוזנר לחדד כי "העתירה לא מתייחסת למרפסות, מדובר ב־2.4 מיליון תושבי ישראל שעשן השכנים שלהם חודר לדירות שלהם. יש לפנינו מפגע, אנשים מתלוננים, הם עתרו לבג"ץ. הם ביקשו מהשרה להגנת הסביבה שתפעל בהתאם, שתגיד לאנשים לא לגרום לכך שהעשן שלהם יגיע לשכנים שלהם".

בתגובה להשוואה למנגל טען כי הבעיה עם העישון זה שאנחנו לא משווים אותו למשהו אחר, אנחנו משווים אותו לעצמו. "העישון הורג 50 אחוזים מכל אלה שמשתמשים בו, לכן אני לא משווה אותו למשהו אחר. אני משווה אותו לעצמו".

לטענתו, משרד הבריאות בכלל נכנס לנושא הזה בעקיפין, "פרקליטות המדינה אמרה שמשרד הבריאות והגנת הסביבה ימצאו פתרון שהוא מחוץ לעתירה. משרד הבריאות אמר 'אני לא רוצה למצוא פתרון', הנימוק דיי אידיוטי. מישהו דיבר על מרפסות? התחלתי בזה שאנחנו מדברים על עישון שמתבצע מדירה, יכול להיות ממרפסת, פנים הדירה, מהחצר, ומגיע לדירה אחרת".

"כשמשרד הבריאות מנסה לאפיין אותה כעתירה שמדברת על מרפסות זה בשביל השלב הבא, להעלות את הטיעון שאם לא יעשנו במפרסת יעשו במקום אחר. טענה שהועלתה כדי להכשיל את העתירה. הטענה הזו שכאילו יעשנו יותר היא טענה שמועלת על ידי חברות סיגריות", תקף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM