האם יש שיטה שעשויה לעזור לאנשים שוסבלים מנדודי שינה להירדם בקלות? מומחים מאמינים שטכניקה שנועדה במקור לסייע לנו להירגע עשויה גם לעזור לנו להירדם. מדובר של שיטת 8-7-4, שבה נושמים שואפים אוויר דרך האף במשך 4 שניות, מחזיקים את האוויר בריאות במשך 7 שניות ואז מוציאים אותו דרך הפה במשך 8 שניות. 

המאכלים שעלולים לפגוע בחיי המין שלכם, ולא בגלל הריח מהפה
חושבים שאתם אוכלים בריא? תופתעו לגלות אלו טעויות קשות אתם עושים

לדברי ד"ר ראג' דסגופטה מאוניברסיטת דרום קליפורניה, כשאדם סובל מלחץ, מערכת העצבים הסימפתטית נהיית פעילה יתר על המידה, וגורמת לו לחוש גירוי-יתר וחוסר יכולת להירגע מכדי להירדם. לדבריו, שיטת 8-7-4 יכולה לעזור בהפחתת פעילות מערכת העצבים הסימפתטית ולגרום לגוף להיות במצב מתאים יותר לשינה. 

לשיטה יש שורשים עתיקים בפראניאמה, טכניקת יוגה שעוזרת להסדיר את הנשימה, והפכה פופולרית ב-2015 על ידי ד"ר אנדרו וייל, מומחה לרפואה אינטגרטיבית. ד"ר מליסה רובינס מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הארוורד ומומחית לבעיות שינה, אומרת כי שיטת 8-7-4 מאפשרת לחוש רגועים ובנוח, שזה בדיוק מה שצריך לפני שהולכים לישון. בנוסף, חוקרים בתאילנד מצאו שהשיטה עוזרת לשפר את קצב הלב ואת לחץ הדם. 

ג'ושוע טל, פסיכולוג קליני, אומר שהשיטה לא גורמת להירדם, אבל יכולה להפחית חרדה ובכך לשפר את סיכויי ההירדמות. 

שיטת 8-7-4 לא מצריכה שום ציוד או הכנה מסויימת. מה שצריך זה לדעת לבצע אותה כמו שצריך:

למצוא מקום שקט ולשבת בגב זקוף. לאחר מכן לשכב על המיטה כשמרגישים שהגוף מתחיל להירגע. מומלץ להצמיד את קצה הלשון לחלק העליון של החך, בצמוד לשיניים הקדמיות. לאחר מכן מבצעים את התרגיל לפי הספירה של 8-7-4.

אם אתם מתקשים להחזיק את האוויר למשך הזמן הדרוש, אפשר לקצר את הזמן, אבל לשמור על יחס סין שלושת השלבים.