בתי החולים פתחו הבוקר (שני) בשביתה שתיערך ב-24 השעות הקרובות, זאת כמחאה על מקרי האלימות הרבים אותם חווים הצוותים הרפואיים. במהלך השביתה, בתי החולים יעבדו במתכונת של שבת וחג, ויפעילו רק את טיפולי החירום, כגון טיפול נמרץ, חדרי מיון וחדרי לידה. בהסתדרות הרפואית מפנים אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות, וטוענים כי "לא נעשה דבר לשמירה על ביטחון הרופאים". 

בתי החולים ומרפאות הקהילה לא יפעלו: כל הפרטים על השביתה במערכת הבריאות

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, שוחח עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס למחאת הרופאים: "אין לנו ברירה, המצב הוא בלתי נסבל במערכת הבריאות. אנחנו רואים שהאלימות גבוהה, בכל מקום, גם במרפאות, גם בבתי החולים. אם אנחנו נזכור את המקרים האחרונים לפני חצי שנה, רופאה הוכתה עם פטיש מתכת בראשה וכמעט איבדה את חייה". 

"השביתה היא שביתה כי אין לנו ברירה. אנחנו מדברים על 24 שעות ואנחנו דורשים ביצוע, אנחנו דורשים מעשים. כאשר נשיג את האמצעים האלה, אמצעי ההגנה, זה ישרת את כולם. אנחנו רוצים שגם הסניטרים וגם האחיות, שעובדות איתנו יד ביד, ירגישו בטוחות", הוסיף. 

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב פנה אתמול אל ההסתדרות בבקשה שלא ישבתו, אלא ישבו לדבר, אולם בקשה זו נתקלה בסירוב. על כך השיב חגי: "את מכירה שמקימים ועדות על ועדות ושבסוף לא קורה כלום. ועדת מור יוסף הוקמה לפני מספר רב של שנים ולא יושמה. אנחנו רוצים ביצוע בשטח, אנחנו כמה לא מאמינם לכלום. אני אאמין רק כאשר אני אראה בשטח שהדרישות שלנו מתקיימות. אני לא מאמין לאף אחד עד שאני לא רואה ביצוע. אתם צריכים להבין, אנחנו הגענו למצב שרופאים עלולים לעזוב את המקצוע. אני פונה באופן כללי לממשל, כל ההבטחות עד היום לא הוקמו, הקימו ועדות ולא ראינו כל בפועל". 

כשנשאל על כך, ציין כי אכן הוקמו מספר עמדות שיטור לצורך הגנה על הצווותים, אך הוסיף כי "זה התרחש אחרי שלושה ימים של שביתה כללית בשנה שעברה. נכון, קיבלנו את זה, וזה באמת הישג חשוב. אני חושב שזה בהחלט עוזר ומוריד את האלימות ומרתיע, אבל זה עדיין לא מתקיים בכל בתי החולים. אני מקווה שבעוד חודש-חודשיים נראה את זה בבתי החולים, אבל יש לנו דרישות נוספות".

משה בר סימן טוב במשרד הבריאות (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
משה בר סימן טוב במשרד הבריאות (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

על סאגת שר הבריאות אריה דרעי, לאחר פיסלתו ע"י בג"ץ אמר: "אנחנו מעוניינים שיהיה שר בריאות, שתהיה לנו כתובת לעבוד מול אדם שיוכל לקבל את ההחלטות. זה מצער מאוד, בהחלט היינו רוצים שימונה שר בריאות שנוכל גם לדבר מולו. היום אנחנו מדברים עם מנכ"ל שר הבריאות, ואני דווקא אתמול בשיחה שהייתה לי איתו בהחלט התרשמתי שהוא מעוניין לפתור את הבעיה ולסייע, הוא מרגיש צורך לעשות את זה והוא מזדהה עם הרופאים".