כ-7,000 יהודים מ-60 מדינות לקחו הערב (שני) חלק בטקס יום הזיכרון הבינלאומי, שהוקדש לזכרם של חיילים בודדים, עולים חדשים, אזרחים ותיירים שהגיעו לישראל מרחבי העולם ונפלו בעת מילוי תפקידם או נרצחו בפעולות איבה. הטקס שמאורגן על ידי ארגון "מסע" התקיים בשפה האנגלית בלטרון, ושודר במוקדים שונים של הסוכנות היהודית, מאוקראינה ועד ניו זילנד. 

"חלקת אלוהים אחת קטנה": הסיפור המרגש מאחורי דבריו של הרצוג בכותל
בזכותם אנחנו פה: שישה מכתבים אישיים לאלו שנפלו בעת ששמרו על כולנו
הרצוג בטקס הממלכתי: "מחיר המחלוקת הפנימית כבד מאוד, אך יש לנו צבא אחד"

השנה סופר סיפורם של רש"ט שיראל אבוקרט, לוחמת מג״ב שעלתה ארצה מצרפת ונפלה בפיגוע בשנה שעברה בחדרה, סרן אלכסנדר (סשה) שוורצמן, שעלה לישראל מאוקראינה ונפל בקרב בבינת ג׳בל במלחמת לבנון השנייה, מיכאל לדיגין ז״ל, שעלה מרוסיה ונרצח בפיגוע באריאל, ונופלים נוספים. את אבוקת הזיכרון בשם המשפחות השכולות הדליק תוד אילן, אביו של סג״ם כרמי אילן ז״ל שעלה ארצה מארה״ב, התגייס לסיירת מטכ״ל ובהמשך לקורס טיס ונפל בעת מילוי תפקידו

יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג נשא דברים בטקס ואמר: "שותפות הגורל בין יהודי התפוצות לבין מדינת ישראל מעוצבת ברוח מסירותם של הנופלים במערכות ישראל וגם בקורבנם הנורא של נרצחי פעולות טרור ואנטישמיות בארץ ובעולם".

"רוחם של הנופלים והנרצחים מהווה מקור השראה להמשך עשייה הנובעת מתוך ערבות הדדית ואהבת אדם. מדינת ישראל הוקמה ונבנתה בזכות השותפות הזו, בזכות המסירות והאהבה ללא תנאי", הוסיף. "זוהי המחויבות שלנו להמשיך יחד, לזכור את המאחד והמחבר, לקרב לבבות ולהגדיל את האהבה״.

מנכ"ל ארגון מסע, עופר גוטמן, דיבר אף הוא במעמד הטקס ואמר: "תחת הכותרת 'מחוברים לעד' בחרנו בשנת ה-75 לעצמאות ישראל לחשוף את המשתתפים למסע הגבורה והרעות של מיטב בני ובנות הארץ הזו שנפלו על משמרתה. הצעירים אשר מגיעים ארצה וחווים כאן את הימים הלאומיים, שומעים לעתים לראשונה את סיפורם של הנופלים, יהודי התפוצות ועולים חדשים, אשר מקבלים במה ייחודית לכך. זהו אחד האירועים המשמעותיים ביותר במהלך תקופת שהותם של משתתפי מסע בישראל, אשר מחבר אותם להוויה הישראלית באופן העמוק ביותר שאפשר לשאוף אליו – מקרוב".