"שערוריית אירוויזיון": נועה קירל תחת מתקפה חריפה ממדינה אירופית

נועה קירל עוררה היום (שבת) סערה בפולין בעקבות דברים שאמרה אחרי שהגיעה למקום השלישי באירוויזיון לפני שבוע. כזכור, היא הודתה לפולין שהייתה בין המדינות שהעניקו לה 12 נקודות (דוז פואה), ואמרה כי "לקבל 12 נקודות מפולין לאחר שכמעט כל משפחת קירל נרצחה בשואה, זה ניצחון אמיתי".

דברים אלה עוררו סערה ענקית במדינה שמנסה להתנער רבות מהאשמות ברצח מיליוני היהודים על אדמתה במלחמת העולם השנייה. באתר החדשות הפולני Dorzeczy נכתב כי "מדובר בשערוריית אירוויזיון, דברי קירל התפרשו כהאשמת פולין ברצח יהודים במלחמת העולם השנייה". באתר חדשות פולני נוסף, Onet, נכתב כי "כהכרת תודה על הנקודות מפולין היא מזכירה את השואה. למעשה, רצח העם של יהודים בוצע במחנות נאציים ששכנו בגבולות פולין הכבושה על ידי גרמניה".

לכתבה המלאה

ראש כוח ואגנר טוען: "השגנו שליטה מלאה בבאחמוט" | מלחמת רוסיה אוקראינה

כוח ואגנר טוען: השגנו שליטה מלאה בבחמוט; אוקראינה מכחישה

אחרי שבעה חודשי לחימה: ראש קבוצת שכירי החרב של וגנר ברוסיה, יבגני פריגוז'ין, טען היום (שבת) כי הושגה שליטה מלאה בעיר באחמוט שבאוקראינה, שכבר חודשים ארוכים עומדת במוקד הקרב הארוך והמדמם ביותר מאז החלה המלחמה. 

באוקראינה הכחישו את הדיווחים, שגם ברויטרס לא הצליחו לאמת: דובר פיקוד המזרח הצבאי של אוקראינה הכחיש שכוח וגנר השיג שליטה מלאה על בחמוט. סגנית שר ההגנה של אוקראינה, חנה מליאר, אמרה כי "ישנם קרבות קשים בבאחמוט" וכי "המצב קריטי".

לכתבה המלאה

טנק אוקראיני בפאתי בחמוט (צילום: רויטרס)
טנק אוקראיני בפאתי בחמוט (צילום: רויטרס)

לאחר שהודיעו על העברת מטוסי F-16 לאוקראינה: רוסיה איימה על מדינות המערב

בעקבות הודעתן של מדינות המערב על אספקת מטוסי F-16 לאוקראינה, הגיבה היום (שבת) רוסיה לצעד והזהירה בחריפות את המערב מפני מהלך שכזה.

סגן שר החוץ הרוסי, אלכסנדר גרושקו, אמר כי "מדינות המערב יעמדו בפני סיכונים עצומים אם יספקו לאוקראינה מטוסי קרב F-16". כאמור, אתמול הודיעו זאת מדינות המערב על רקע פסגת ה-G-7 שמתקיימת בימים אלה ביפן, במהלכן נמסר על ידי ארה"ב ובעלות בריתה כי הסכימו להעביר לאוקראינה מטוסי קרב מסוג F-16.

לכתבה המלאה

רוכב אופניים התמוטט בשטח באזור שלומי

טרגדיה בצפון: רוכב אופניים התמוטט ברכיבה, מותו נקבע במקום

רוכב אופניים התמוטט היום (שבת) במהלך רכיבה בשטח באזור שלומי מסיבה שאינה ידועה. מתנדבי יחידת החילוץ "גליל-כרמל" שהגיעו למקום ביצעו ברוכב פעולות החאייה, אולם רופא היחידה נאלץ לקבוע את מותו במקום. 

לכתבה המלאה

הולכת רגל בת 50 נהרגה מפגיעת מיניבוס בגליל העליון

הולכת רגל בת 50 נהרגה היום (שבת) לאחר שמיניבוס פגע בה בכביש 89 בין צומת כברי למעלות. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום זיהו אותה עם פגיעה רב מערכתית כשהיא ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה במקום. בוחני התנועה של המשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

לכתבה המלאה

זהר זיסאפל (צילום: כפיר סיון)
זהר זיסאפל (צילום: כפיר סיון)

מחלוצי תעשיית ההייטק בישראל: זהר זיסאפל הלך לעולמו בגיל 74

זהר זיסאפל, ממקימי תעשיית ההיי-טק בישראל וזוכה פרס ביטחון ישראל, הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 74. זהר זיסאפל שימש כבעלים של קבוצת "רד-בינת". הוא נולד בתל אביב וסיים תואר ראשון בהנדסת חשמל מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. 

לכתבה המלאה