ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, התייחס לקטיף הדובדבנים שצפוי להתחיל בתקופה הקרובה, ולמשבר האקלים והשפעתו על החקלאות. "עונת החורף האחרונה התאפיינה בחוסר במנות קור ההכרחיות ליבול גבוה בעצי הפרי הגלעיניים והנשירים (נקטרינה, תפוח, דובדבן, אפרסק, אגס, משמש וכד') במשקעים מאוחרים, ובאירועי מזג אוויר קיצון קריטיים, שהביאו עימם בחודש אפריל, גם מטחי ברד כבדים ועוצמתיים עת היו מטעי פירות הקיץ בשלב חנטה מתקדמת, ונפגעו כתוצאה מכך", הסביר. 

התחזית המבהילה: זה הדבר שיהווה איום ממשי על עולם החי בתוך עשורים
ארה"ב, אירופה ועוד: כל מה שצריך לדעת על מבול חוקי האקלים ב-2023

מדובר בנזק שנגרם לכ-24,000 דונם מטעים, נזק העתיד להביא לירידה בכמות הממוצעת הרב שנתית של יבול פירות הקיץ", מוסיף בלחסן. כמו כן, התייחס לתחילת קטיף הדובדבנים, וצפה כי יבולו צפוי להגיע לכ-4,300 טון, זאת בדומה לממוצע הרב שנתי. 

כ-90% מהדובדבנים בישראל גדלים ברמת הגולן. עוד הוסיף בלחסן על השפעת משבר האקלים: "החקלאים הם הראשונים להיפגע ממשבר האקלים ונמצאים בתחתית שרשרת הרווח של הפרי אותו גידלו. ביקוש גבוה בתחילת עונת הקיץ עוד טרם נקטפה המסה העיקרית של הפרי, מעלה את מחיר הפירות, כאשר קיים גם פער התיווך של רשתות השיווק".

עוד אמר: "כולנו להתאחד תחת ההבנה, כי עלינו לשמור על החקלאות והחקלאים כאחד, למען שמירה על ביטחון המזון לתושבי ישראל, לצרוך תוצרת מקומית ישראלית, מפוקחת ובריאה. הוא פנה במסר לממשלה: "אני קורא לממשלה, להסדיר תכנית לאומית סדורה ותקציב הולם, להתמודדות עם משבר האקלים, עקב התחזיות העגומות להשפעותיו על ענף הפירות, במטרה לשמור על אסם הפירות של מדינת ישראל".