במהלך ביקור חשאי שקיים וויליאם ראש ה-CIA ויליאם ברנס, במהלך החודש שעבר באוקראינה, חשפו בפניו גורמים אוקראינים תכנית ייחודית להשתלטות מחדש על השטחים שנכבשו ע"י הרוסים, מאז תחילת המלחמה בפברואר אשתקד. כמו כן, התכנית שהוצגה בפניו עוסקת באמצעים להביא את הרוסים אל שולחן המשא ומתן, לראשונה מזה יותר משנה. 

שטחים תמורת שלום? התכנית של טראמפ לסיום המלחמה באוקראינה
למרות דיכוי המרד: האם כוח וגנר יתקוף מבלארוס?

במהלך ביקורו של  ויליאם ברנס, הוא נפגש בין היתר עם הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי, כך מסר גורם אוקראיני. עוד הוסיף, כי מטרת הביקור הייתה "להדגיש פעם נוספת את המחוייבות של ממשל ביידן לשיתוף מידע מודעיני עבור אוקראינה". 

מתקפת הטילים המאסיבית על מוסקבה | מלחמת רוסיה אוקראינה

במסגרת התכנית שנחשפה בפני ראש ה-CIA, מתוכננת העברה של  מערכות ארטילריה וטילים בסמוך לקו הגבול של קרים, הנמצא תחת שליטה רוסית, "לדחוף" לכיוון מזרח המדינה, ולאחר מכן לפתוח במשא ומתן עם מוסקבה, בפעם הראשונה מאז מרץ אשתקד. "רוסיה תנהל משא ומתן רק אם היא תרגיש מאוימת", התייחס לעניין בכיר אוקראיני. 

וויליאם ויליאם ברנס עצמו סירב להתייחס לעניין כשנשאל על כך. על פי הידוע, נסיעתו לאוקראינה התקיימה מעט לפני ניסיון המרד של ארגון "ואגנר", בראשות יבגני פריגוז'ין לפני שבוע. בנושא זה, גורמים בארצות הברית ובאוקראינה טענו פעמים רבות במהלך השבוע האחרון, כי אין לא היה להם כל קשר לדרמה שאירעה ברוסיה בסוף השבוע שעבר, סביב ניסיונותיו של הארגון.