עיריית מעלה אדומים הודיעה היום (רביעי) על נקיטת צעדים בעקבות פיגוע הירי שהתרחש אמש בעיר, ובו נפצעו שישה בני אדם.

הילדים שהו באוטו וניצלו בנס: אישה נפצעה קל בפיגוע בבקעת הירדן

בין הצעדים שיינקטו: הצבת מאבטח חמוש בכל פעילויות הקיץ בעיר, התקנת לחצני מצוקה בבתי הכנסת, הצבת מגנומטרים לצורך בידוק ביטחוני של הפועלים הנכנסים לשטח העיר. ראש העיר בני כשריאל אף הכריז כי עובדים פלסטינים לא יורשו להגיע לעבודתם עם תיק, אלא רק עם שקית ניילון, לצורך הכנסת מזון.

עוד הכריזו בעירייה כי החל ממחר יבוטל הסגר ועובדים פלסטינים יוכלו לחזור לעבודתם. 

ראש העיר בני כשריאל ערך מוקדם יותר הערכת מצב בנוכחות כוחות הביטחון העירוניים, המשטרה וכוחות צה"ל ואמר אחריה: "הערכת המצב הייתה עם כל מנהלי האגפים ואנשי הביטחון - משטרה ומג"ב. בדקנו האם פעלו נכון בזמן האירוע, ואכן אנו יכולים להגיד כי כל הגופים פעלו מצוין, ובפרט אני רוצה לציין את מד"א ואת המשטרה שפשוט הצילו חיים בתגובות מהירות וחדות, וכמובן את שוטר מג"ב שחיסל את המחבל בפעולה הרואית. עם זאת, אחת המסקנות שעלו מהערכת המצב הן תגבור האבטחה על ידי המשטרה, על ידינו ועל ידי משמר הגבול". 

פיגוע הירי במעלה אדומים (צילום :מתניה רייכמן/TPS)

עוד הוסיף כשריאל: "כלל העובדים עובדים אצלנו בדיקה, ועל זה אנחנו כעת מתגברים במגנומטר. המחבל נכנס לשטחי העיר בתחילה ללא האקדח, ולכן עבר את הבדיקה. לאחר שדיווח למפעילים שלו שלא מרגיש טוב, עזב את שטחי העיר, וחזר בצורה עצמאית עם אקדח על גופו. המגנומטרים שנציב בימים הקרובים יסייעו למנוע אירועים דומים. גם מבחינת התיקים - כל עובד פלסטינאי שנכנס לעיר לא יכנס עם תיק, אלא יורשה להיכנס עם שקית ניילון לצורך הכנסת המזון. כמובן שגם שקיות הניילון יבדקו". 

לבסוף הוסיף ראש העיר כשריאל: "לא ניתן לשום גורם שהוא לפגוע בשגרת החיים שלנו ולא ניתן לשום גורם אחר לפגוע בביטחון התושבים שלנו".