"תמיד ידעתי שחן יהיה הראשון שיחתור למגע", כך אמרה היום (ראשון) ורד אסייג אמיר, אלמנתו של סייר סיירת הביטחון העירונית של עיריית תל אביב, חן אמיר, שנרצח במוצאי שבת בפיגוע ירי במדרחוב נחלת בנימין, סמוך לרחוב מונטיפיורי בלב העיר.

יציל חיים של עשרות: משפחתו של הנרצח בפיגוע תרמה את איבריו
מזכ"ל "הביטחוניסטים": "הפיגוע בתל אביב היה רק עניין של זמן"
 
אמיר ז"ל, שנורה על ידי המחבל, לאחר שעורר חשד, פונה במצב אנוש לבית החולים איכילוב, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. חברו לסיירת הביטחון, שהיה על גבי אופנוע נוסף, הסתער לעבר המחבל שנוטרל ונהרג. ההערכות הן שתושייתם ואומץ לבם של שני הסיירים מנעו פיגוע גדול.

אמיר, שגדל בקיבוץ רעים בנגב המערבי, התגורר עם משפחתו בבת ים. הוא הותיר אחריו אישה ושלוש בנות. אלמנתו ורד, השוהה מאז האסון הכבד אצל קרובי משפחה ברחובות, אמרה היום: "רציתי לספר על חן, האיש הכי מופלא בעולם, תמיד היה בחוד וחתר למגע".

"הוא היה בעל מדהים ואבא מופלא לשלוש בנות". היא הוסיפה בבכי. "תמיד ידעתי שיהיה הראשון לחתור למגע, גם בפיגועים הקודמים הוא היה הראשון לרוץ, תמיד היה מוכן לתת. ברגע שמכירים את חן, זה הבן אדם לתרום מעצמו בעבודה, בחיים. הוא חסם את המחבל בגופו, הוא הציל חיים. תרומת האיברים מגופו היא הפינאלה של חן לתרום".

"הארון בבית צר מלהכיל את תעודות ההערכה שקיבל", הוסיפה. "הוא תמיד היה מוכן לעזור, הוא היה הבעל הכי טוב, שאהב כל כך את הבנות שלו. אני מקווה שאני והבנות שהוא כל כך אהב נצליח לעבור את זה".

ורד סיפרה כי חן התעקש בשבת בבוקר לקחת את הבנות להוריו בקיבוץ רעים ולהיות בחברתם כמה שעות. "לא ידעתי מה הדחיפות, אבל כך זה יצא. הוא ביקר אותם ויצא למשמרת ואנחנו יודעים כיצד זה הסתיים".

פינת זיכרון בזירת הפיגוע בתל אביב לזכר הנרצח חן אמיר (צילום: אבשלום ששוני)
פינת זיכרון בזירת הפיגוע בתל אביב לזכר הנרצח חן אמיר (צילום: אבשלום ששוני)

לדבריה, רק יומיים לפני כן, היא ובעלה בילו בפסטיבל האהבה בבת ים. "הוא התעקש שנצא רק הוא ואני, שהבנות יישארו בבית, ויצאנו לבד לחגוג את יום האהבה. זה כנראה היה מסע הפרידה".

יחיאל בנודנז, גיסה של אלמנתו של אמיר, סיפר כי המשפחה ביקשה שהלווייתו של חן תהיה אזרחית וממלכתית. "אנחנו רוצים שיהיה עטוף בדגל ישראל בדרכו האחרונה, כך ראוי לגיבור ישראל" אמר. "הצוות שלו מהעבודה ילווה אותו עם האופנועים במצעד גדול ומרשים להיפרד ממנו".