לטענתם של הארגונים הדואגים לאנשים וילדים עם מוגבלויות, משרדי האוצר והרווחה לא מטפלים בפניותיהם למרות האזהרות החוזרות ונשנות. סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים, שוחחה היום (שני) עם ענת דוידוב ברדיו 103fm ושיתפה בקושי בגיוס מדריכים ומטפלים.

עימות חזיתי בין ביטן לרגב: "פוגעת בציבור הקשישים בישראל"
"מצטרפים לחגיגה": ההפתעה שהכינו ארגוני המחאה לזוג נתניהו
 
"בשיחתנו האחרונה", אמרה, "סיפרתי לך על כך שהקמנו מטה מאבק כי ראינו שתקציב המדינה בער עם אפס התייחסות לשכר המטפלים והמדריכים. אנחנו מדברים על שלוש שנים של חוסר כבד בבני אדם. אבל באמת בימים של הפוסט קורונה החוסר הזה כל כך גדל שהגענו ל־33 אחוזים של חוסר. מתוך כ־9,300 מטפלים ברחבי הארץ בכל המסגרות, חסרים לנו כ־3,000 מדריכים ומטפלים. צריך להבין, קשה ביותר לגייס מדריכים ומטפלים עם שכר מינימום. שכר המינימום כל כך נשחק, מאפריל 2018 עד אפריל 2023 השכר עמד על 29.12 ₪ ובאפריל התייקר השכר בשקל וחצי". 

"צריך להבין שהצוותים באמת עבדו", הוסיפה, "אנחנו הראנו להם בעיניים את הקריסה, הראנו להם מטפלות שעובדות כמעט 300 שעות בחודש כדי למלא את החוסר. הראנו ממש את הסיכון שבו ילדים ואנשים עם מוגבלות נמצאים כשהצוות כל כך שחוק, כל כך קטן וכל כך רזה. והם מאוד התרשמו, והיה נראה שהם הולכים לכיוון פתרון, אבל זה היה נראה כך ועכשיו אנחנו לא שומעים מהם כלום, שום תגובה, שום התייחסות, שום מענה שיהיה איזה שהוא תהליך". 

עוד ציינה פרץ יהלומי כי "הסכם השכר המבורך שהאוצר חתם עם הסייעות בחינוך המיוחד וקובע את שכרן החודשי ל־8,000 שקלים - לא חל על המטפלים שלנו. החברה של הרווחה מאחור. העובדים, המדריכים, המטפלים, במנהל המוגבלויות במשרד הרווחה כל מי שעובד עם אנשים הללו לא מקבל תוספת של שקל אחד". 

"כשאנחנו מדברים על 8,000 שקלים שכר חודשי זה מגיע ל־270 מיליון שקלים" אמרה, "בגלל ששנים על גבי שנים המטפלים והמדריכים שלנו נשכחו מאחור והפערים הצטברו, שחיקת השכר כל כך גדולה ולכן אנחנו מבקשים תוספת משמעותית. לכן בגלל הפערים הללו, אנחנו זקוקים לתוספת משמעותית". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm