דיווח: איראן האטה משמעותית את קצב העשרת האורניום
לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל אמש, איראן האטה משמעותית את קצב העשרת האורניום בדרגת נשק, ודיללה באופן ניכר חלק ממאגרי המלאי הקיימים שלה. עוד דווח כי ככל שטהרן צוברת אורניום מועשר לאט יותר, כך יש לה פחות חומר בקיע פוטנציאלי לייצור נשק גרעיני. המהלכים האחרונים יכולים להצביע על צעדים להקלת המתיחות מול ארה"ב, ואפשרות לחידוש שיחות על הסכם הגרעין. 

לכתבה המלאה

הכור הגרעיני בנתנז (צילום: רויטרס)
הכור הגרעיני בנתנז (צילום: רויטרס)

"חייבת להפסיק להתקיים": בכירים איראנים ביקרו סמוך לגבול הלבנוני ונפגשו עם נסראללה
על רקע המתיחות הביטחונית: משלחת של מועצת השורא האיראנית ביקרה במהלך סוף השבוע בלבנון, סמוך לגבול עם ישראל. מי שהוביל את המשלחת, שאף נפגשה עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, הוא ראש הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות החוץ של המועצה, וואהיד ג'לאלזאדה. 

לכתבה המלאה

גדר הגבול עם לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
גדר הגבול עם לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

מגדולי הטייסים: האלוף במיל' גיורא רום הלך לעולמו בגיל 78
האלוף במיל', טייס הקרב גיורא רום ז"ל, הלך לעולמו הלילה (בין שישי לשבת) בגיל 78. רום נפטר לאחר מאבק במחלה קשה, והשאיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

במהלך מלחמת ההתשה, נשבה רום בשבי המצרי והועבר לצינוק המצרי כשהוא פצוע, והוחזק שם בתנאים קשים. לאחר שלושה חודשים, שוחרר יחד עם טייס נוסף, בעסקה שבה החזירה ישראל 70 חיילים מצרים וסורים. 

הוא פיקד על בסיס תל נוף, היה ראש חטיבת המחקר בלהק מודיעין של החיל, ראש מטה חיל האוויר, ולאחר שלא קיבל את הפיקוד על חיל האוויר - מונה לתפקיד הנספח הצבאי בארצות הברית ובקנדה בדרגת אלוף. כמו כן, כיהן בתפקיד מנכ"ל הסוכנות היהודית, מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, רשות התעופה האזרחית ויו"ר דירקטוריון הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

לכתבה המלאה

גיורא רום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גיורא רום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הוואי בלהבות: מימדי הנזק הבלתי נתפסים של האסון באי הנופש

מניין ההרוגים בשריפות הקשות שפרצו באי הנופש הוואי, ממשיך לטפס, והגיע כבר ל-80. גל השריפות הפך לאסון הטבע הקטלני ביותר שאירע במקום, ועקף את הצונאמי שאירע באי בשנת 1961, בו נהרגו 61 אנשים. 

לכתבה המלאה

נזקי השריפות בהוואי (צילום: רויטרס)
נזקי השריפות בהוואי (צילום: רויטרס)

על רקע מאמצי הנורמליזציה: הצעד של סעודיה לחיזוק הרשות הפלסטינית?
השגריר הסעודי בירדן, נאיף א בנדר א-סודיירי, מסר היום (שבת) את כתב מינויו כשגריר של סעודיה "בפלסטין והקונסול הכללי בירושלים", כך נכתב בציוץ של שגרירות סעודיה בירדן. בטקס, שנערך בשגרירות הפלסטינית בירדן, הגיש השגריר הסעודי את כתב המינוי ליועצו של אבו-מאזן לעניינים דיפלומטיים, מג'ד אל-חאלדי.

לכתבה המלאה

היורש הסעודי בן סלמאן   (צילום: רויטרס)
היורש הסעודי בן סלמאן (צילום: רויטרס)