1,000 עובדי הסגל המנהלי באוניברסיטת אריאל המאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית הכריזו היום (ראשון)  על סכסוך עבודה לקראת שביתה כללית שתתקיים תוך שבועיים וזאת לאור התנהלותה של הנהלת האוניברסיטה אשר לא מאפשרת את שיפור תנאי השכר ומתעמרת בעובדי המוסד. 

דרמה בצפון: צעיר ושני לוחמי אש חולצו מבור במצב אנוש

מחקר השוואתי מצא: לא רק בישראל, כך שופטי העליון בעולם עיצבו את מבנה הספורט העולמי

עובדי הסגל המנהלי טוענים כי סכסוך העבודה והשביתה הצפויה "הינם פועל יוצא מהתנהלות הנהלת אוניברסיטת אריאל אשר ממשיכה להתעמר בעובדיה ולאחר חודשים ארוכים של ישיבות משא ומתן, החליטה לפגוע שוב ושוב בעובדים ובכך מונעת ההנהלה מהעובדים שיפור בשכר ובתנאים".

במכתב ששלחה ההסתדרות הלאומית לעו"ד רבקה ורבנר הממונה הראשית על יחסי העבודה נכתב כי: "בחודשים האחרונים ניהלו הצדדים משא ומתן אינטנסיבי בכדי להביא לחתימת הסכם קיבוצי חדש. במסגרת המשא ומתן הוצגו דרישות נרחבות על ידי נציגות העובדים. במסגרת הדרישות הוסכם כי נושאים עיקרים ומהותיים יטופלו ובכללם: סוגיית השכר, סוגיית טיפול בעובדים ותיקים, הסדר השוואת תנאים למגזר הציבורי וטיפול בסוגיית רווחה וקידום מעמד העובדים. לצערנו הרב, בישורת האחרונה של המשא ומתן, בחרה הנהלת האוניברסיטה להתנהל באופן חסר תום לב ובכלל זאת להתבצר בעמדותיה בנושאים המפורטים לעיל ללא כל הסבר מניח את הדעת, לפעול בניגוד לדין ולהתערב בהתארגנות העובדים במטרה לפגוע במעמדה של העבודה המאורגנת ובמעמדו של ועד העובדים. הנהלת האוניברסיטה מסרבת לנקוט לנהל שיח בנפש חפצה בנושאים השנויים במחלוקת עד כי לא נותרה כל ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה".

מחאת הסגל המנהלי של אוניברסיטת אריאל (צילום: פרטי)

איתמר שרוני מנכ"ל הנהלת ההסתדרות הלאומית ציין כי: "היום אנו מבינים כי טובת עובדי הסגל המנהלי באוניברסיטה איננה עומדת בראש סדר העדיפויות של הנהלת המוסד. לעומת זאת ההסתדרות הלאומית וועד העובדים שמו את הסדרת זכויות העובדים וקידום שכרם בראש סדר העדיפויות ונפעל בכל דרך כדי לממש את היעד שלנו - הסכם קיבוצי מיטיב ומשמעותי".

חמדה חדי, יו"ר ועד עובדי אוניברסיטת אריאל: "ועד העובדים וההסתדרות הלאומית הפצירו בהנהלת האוניברסיטה להתעשת ולטפל בסוגיות חשובות ביותר במסגרת ההסכם הקיבוצי. לצערנו, הגענו למבוי סתום בו החליטה ההנהלה שלא לראות את טובת כלל העובדים לנגד עיניה ולנקוט בדרכים בלתי מקובלות ביחסי עבודה מאורגנים. הבטחנו לעובדים ואנו נקיים נפעל בכל דרך גם אם היא קשה להבטחת זכויותיהם ואני משוכנעת שהכוח המאוחד של העובדים יניב פירות משמעותיים לעתיד תעסוקתי טוב יותר. האוניברסיטה החליטה לעשות תואר בקיפוח עובדים".