צביקה ברוט סוחף את הבת-ימים וזוכה לחיבוק חם – לפחות לפי הסקרים: סקר חדש שנערך בקרב מדגם גדול במיוחד, קובע כי רוב מוחלט של תושבי בת-ים מרוצים מתפקודו של ראש העיר צביקה ברוט ומהקואליציה הרחבה שיצר בעיר, והם מעוניינים לראות אותו ממשיך לקדנציה נוספת.

אפליקציה חדשנית מסייעת ללקויי ראייה להתנייד באוטובוסים

מהם עשרת המפעלים בעלי ההשפעה הסביבתית השלילית בישראל?

הסקר נערך בשבוע שעבר על ידי מכון סמית, בקרב כ-650 תושבים והוא נחשב למדויק יותר בשל העובדה שמדובר במדגם גדול מהרגיל. בנוסף נתוני הסקר הועברו לוועדת הבחירות הארצית בראשות שופט בית המשפט העליון, כיוון שעל פי החוק סקרים אמיתיים נדרשים להימסר לוועדה כדי שניתן יהיה לבחון אותם ולוודא את אמינותם. זאת בניגוד לסקרים שמופצים ברשתות החברתיות שאינם אמיתיים, כפי שנעשה לאחרונה גם בבת-ים.

על פי הנתונים, אם הבחירות היו מתקיימות היום ברוט זוכה ל-64 אחוזי תמיכה, בעוד לחיאני נחלש שוב ועומד על 16 אחוזים בלבד. יוסי בכר, מקורבו של לחיאני לשעבר, נמצא מתחת לטעות הסטטיסטית ועומד על 3 אחוזים בלבד. הסקר בדק גם מה יקרה אם בכר יסיר את מועמדותו ויחבור ללחיאני, כפי שרבים בעיר מעריכים שיקרה, אך גם במקרה זה המספרים כמעט ולא משתנים. טעות הדגימה המירבית בסקר הינה 3.9%.

עוד עולה כי קרוב ל-70 אחוז מהציבור אומרים שחל שיפור משמעותי בתפקוד העיריה ובשירותים העירוניים בארבע השנים האחרונות, ונתון מעניין – כמעט מחצית מבוחריו של לחיאני אומרים גם כן כי העיר נמצאת בדרך הנכונה. 

מהנתונים עולה עוד כי סיעתו של ברוט, אשר מתמודד הפעם כסיעה עצמאית, ממשיכה להיות הסיעה הגדולה במועצת העיר – וגם סיעתו של מ"מ ראש העיר אלי יריב זוכה להישג משמעותי. מנגד מפלגת עוצמה יהודית, שמנסה לראשונה להתמודד בעיר בת-ים, לא עוברת את אחוז החסימה. סיעתו של לחיאני זוכה ל-2 עד 3 מנדטים בלבד. 

יש לציין כי המועמדות של ברוט לראשות העיר זוכה לתמיכה של רוב המפלגות, בהן יש עתיד, הליכוד, כחול לבן, ש"ס, תקווה חדשה, מפלגת העבודה, מרצ וישראל ביתנו. החיבור הזה נבע בין היתר מהמאבק המשותף של נציגי המפלגות הללו בשחיתות שהיתה בעבר בעירית בת-ים, והסקר מראה כי לראשונה יש רוב מוחלט בקרוב התושבים שמתנגדים לחזרתו לפוליטיקה של ראש עיר שהיה מסובך בפלילים: לא פחות מ-51 אחוזים מהציבור אומרים כי לא יסכימו שעבריין מורשע, או אדם המסובך עם ארגוני פשיעה, יחזור לכהן כראש עיר.

הקרב הפוליטי בבת-ים החל לאחר שלחיאני, אשר כיהן בעבר כראש העיר אך הועמד לדין בשורת עבירות שכללו שוחד, מרמה והפרת אמונים, הודיע כי ינסה לחזור לתפקידו לאחר תום הקלון שלו. לחיאני הורשע לבסוף בשלוש עבירות של הפרת אמונים במסגרת עסקת טיעון, וריצה עונש מאסר בפועל. עונש מאסר נגזר גם על אחיו, שלבסוף ריצה את העונש במסגרת עבודות שירות.

לפני כשנה וחצי ניסו עבריינים להתנקש בחייו של לחיאני, לאחר שהצמידו מטען חבלה למכוניתו. במשטרה אמרו אז לחדשות 13 כי "מדובר בסכסוך עסקי שלו עם עבריינים מהמגזר הערבי". לפני כחצי שנה שוב הגיעו עבריינים לטיילת בת-ים כדי להעביר מסר ללחיאני – הפעם הם השליכו מטען חבלה רב עוצמה לתוך אחד העסקים של משפחתו בטיילת. גם הפעם אמרו במשטרה כי מדובר בסכסוך בין עבריינים, אך טרם הצליחו לעצור איש בפרשה. החקירה בנושא נמשכת.

נתוני הסקר החדש דומים לכל הסקרים האחרים שבוצעו בשנה האחרונה, מהם עלה בין היתר כי הציבור התרשם במיוחד מפעילות הנהלת העיר בכל הקשור לחיסול הגירעון לראשונה אי פעם והצלחת התכנית הכלכלית של ברוט, המאבק בשחיתות בעיריה, ביטול תכנית האיחוד בין בת-ים ליפו שיצאה לדרך בתקופתו של בכר, ממהפכת הפארקים והגינות בעיר, וכן מאירועי התרבות והפסטיבלים ותכנית חוג חינם לכל ילד.  

ברוט, אגב, השיק רק בימים האחרונים את קמפיין הבחירות שלו תחת הסיסמה "בת-ים ממשיכה קדימה". לחיאני החל כבר לפני כמה חודשים בקמפיין שלו, תחת הסיסמה "חוזר באהבה". עד עתה מערכת הבחירות בבת-ים מנומנמת יחסית, ואינה סוערת כמו מערכות בחירות קודמות בעיר. על פי נתוני שביעות הרצון של התושבים העולים מהסקר, אפשר להבין מדוע.