ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, הגיש תביעת לשון הרע נגד תושב העיר אשר מכיר אותו באופן אישי ועל פי כתב התביעה מכפיש את סער מכיוון שהוא "לא קיבל תפקיד במנגנון העירוני, וכן לא זכה כי בקשות חריגות שלו יטופלו באופן חריג".

ח"כית מיש עתיד: "הריאיון של בן גביר הוא פיגוע הסברתי למדינת ישראל"
הערכות: תלמידי התיכונים לא יפתחו את שנת הלימודים

על פי כתב התביעה, התושב פרסם בפייסבוק כי סער "דוקטור לשחיתות" ש"מבקש ולוקח שוחד". עוד כתב התושב כי בקרוב יהיה עד מדינה נגד סער ש"לקח שוחד ובנה לו קוטג' וילה מפוארת מכספי שוחד כספי ציבור". כך, התושב המשיך לכתוב דברים דומים בפרסומים נוספים.

עורך דינו של סער, רון לוינטל, כתב בכתב התביעה: "הנתבע רודף את התובע במספר הזדמנויות שונות, באופן שמוכיח כי לא מדובר ב"עדנא דריתחא" או בפליטת פה מקרית, כי אם בקמפיין מתוזמר ומתוכנן".

עוד נכתב כי "חוסר רצינותו של הנתבע גם היא מזדקרת לעין: הוא לא פנה אל התובע לפני כן לברר היכן עומדים הדברים שהוא טוען להם וגם לא פרס אותם בפני התובע כדי לקבל גירסתו, הוא לא הגיש כל תלונה במשטרה ככל ויש בידיו מידע על שחיתויות ושוחד, וברי כי כל מטרת הדברים הייתה פרסום והאדרה עצמית, לצד מסע נקמה או רדיפה אחר מי שלא סיפק לו תפקיד או הטבה אחרת".

עו"ד רון לוינטל, ממשרד לוינטל-גלעד, המייצג את ראש עיריית כפר סבא ועומד בראש ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין, מסר למעריב: "התופעה לפיה ראשי העיר ומועמדים לראשות עיר צריכים לחשוש לקראת הבחירות מהפצת שקרים ודיבה, בידי גרפומנים ברשתות החברתיות, שלרוב נשלחים על ידי מועמדים מתחרים, ולרוב הם אנשים מתוסכלים שלא קיבלו הטבה אסורה, צריכה להיפסק".

לדברי לוינטל, "במקרה כאן, מנסה הנתבע להדביק לראש העיר פרשות "שוחד" בלי לפרט במה דברים אמורים, בשעה שאין כל חקירה או טענה כלפי ראש העיר, והדברים נועדו אך ורק כדי לפגוע במועמדותו. רק לאחרונה נפסקו פיצויים של מיליון שקלים בגין מקרה דומה בקרית מוצקין, וחצי מיליון נגד מועמד לראשות העיר טבריה. ראשי ערים, שמנסים לפגוע בשמם הטוב ערב הבחירות, צריכים לתבוע. זו הדרך היחידה לסמן גבול לאנשים שנשלחים כדי לפגוע בשמם הטוב. אם לא יתבעו ולא יפוצו, באמת ניגרר למצב שבו אנשים טובים וראויים יחששו להתמודד ויוותרו, וכולנו נפסיד מכך".