לפני שנה סיפרנו לכם על איילה ירט, שהתחילה אז את שנת הלימודים בגן השיקומי המוגן של עמותת זכרון מנחם לילדים חולי סרטן. משמח אותנו לעדכן שמחר תפתח איילה את שנת הלימודים בכיתה א' בבית ספר רגיל בשל מצבה הרפואי שהשתפר, אחרי שנה וחצי בגן השיקומי המוגן.

"תגרע הטבות מעשרות יישובים": טענות קשות כלפי התנהלות הממשלה
פצוע בינוני בפיגוע בי-ם: המחבל הגיע בחזות של חרדי, דקר - וחוסל

היא פותחת את בית הספר עם החברות שהשאירה מאחור לפני כמעט שלוש שנים, אז אובחנה לראשונה בסרטן. "כשאיילה הייתה בת ארבע וחצי היא אובחנה וכמובן שכל העולם שלנו התהפך", נזכרת חוי, "כמעט מיד היא נפרדה מהחברות כי לא יכלה לראות אף אחד משום שכשעוברים טיפולים המערכת החיסונית חלשה וחשופים מאוד לזיהומים. לשמחתנו שמענו על הגן המוגן של זכרון מנחם ואחרי מספר חודשי אשפוז היא יכלה להגיע למסגרת חינוכית בבית העמותה בירושלים, בית חלומותיי". 

לדברי האם, השינוי שחל באיילה עם הכניסה לגן היה כמעט מיידי. "תוך מספר שבועות חזרה הילדה שהייתה לפני שקמלה בטיפולים. הצחוק, החיוך, שמחת החיים. קיבלנו אותה במתנה". 

חיים ארנטל, מייסד ומנכ"ל העמותה, מסביר: "הגן המוגן שלנו הוא גם בעל סמל של גן שיקומי לכל דבר. תוך כדי השנה, נוסף לגננת המוסמכת יש פיזיותרפיסטית שמעניקה טיפולי שיקום, גם גופניים וגם רגשיים על מנת לסייע לילדים להתקדם גם תוך כדי המחלה".

איילה, כך מספרת אמה, למדה הרבה במהלך השנה: "היינו עם איילה בראיון לבית הספר ועשו לה שם כמה מבחנים לראות מה היא יודעת, הם היו בהלם, הבוחנת אמרה לנו שאי אפשר להאמין שהילדה הזאת לא הייתה שנתיים בגן". איילה עצמה כבר סופרת את הדקות ואומרת "אני מאוד מתרגשת. אני אתגעגע לגן ולסבא חיים, אבל אני מחכה להכיר המון חברות חדשות".