בזמן שברשות כבאות והצלה נערכים לשליחת משלחת סיוע למרוקו, תושבים בערד מתלוננים שהפקירו אותם, זאת בעקבות מותו של תושב העיר אברהם ברוך ז"ל בן ה-65, שנספה בשריפה שפרצה בביתו ביום חמישי האחרון.

"חשבנו שזה פיגוע": פיצוץ הרכב הוביל לבהלה בשכונה החיפאית
מגובה של שלוש קומות: פועל נפל אל מותו בזמן שיפוצים בבית בגליל התחתון

שרית חתמי, אחייניתו של אברהם ז"ל שיתפה: "הדוד היקר שלי, אדם ערירי שלא עשה רע לאיש. אני מתקשה לחשוב על מה שעבר עליו ברגעיו אחרונים כשישב על אדן החלון וזעק לעזרה, הוא היה לקוי שמיעה ולא יכל לשמוע את האנשים שצעקו לו מלמטה". 

"איפה הייתה הכבאית עם הסולם? למה לא הקפיצו את יחידת החילוץ של ערד? למה לא פרסו בד מיוחד כדי שהוא יקפוץ? למה לא עלו לגג וזרקו לו חבל? הרבה שאלות, הרבה מחשבות שלא יחזירו את דודי. רשלנות פושעת של מערך הכבאות, רשלנות של ראש עיריית ערד שלא דאג שבעיר שלו תהיה תוכנית חירום למצבים מהסוג הזה, הזנחה של שנים ע"י ממשלת ישראל שהפריפריה לא מעניינת אותה, אין תקציבים, אין תוכניות חירום מדינת חלם. אתם נושאים באחריות. המוות המיותר הזה בידיים שלכם", אמרה.

מנגד, גורם בכבאות והצלה אמר ל"מעריב": "תוך 4 דקות ו-59 שניות מהשיחה שקיבלנו הכוחות היו במקום". הגורם הוסיף כי "רואים בסרטון עשן שחור, קוראים לזה שריפה מפותחת. לקח דקות ארוכות מאוד עד שהזעיקו את כוחות החילוץ וזה מה שאנחנו כרגע חוקרים".

על אופן תפקוד הכוחות הסביר הגורם: "כשמגיע מפקד צוות הוא מבין מהר מאוד את תמונת המצב ומקבל החלטות. כולם שואלים למה לא היה מנוף, אבל חייב לומר. מנוף לא היה עוזר במקרה הזה ולא ב-95 אחוז מהמקרים האחרים. מנוף זה רכב מסורבל ואיטי מאוד. תוך שבע דקות חילצנו את הלכוד, עם מנוף זה יכול להגיע גם ל-20 דקות". על הביקורת מדוע לא פרסו יריעת בד אליה היה קופץ, אמר הגורם: "זה משהו שקיים רק בסרטים, כמעט לא משתמשים בזה בעולם, זה מאוד מסוכן ומסורבל. מעולם לא השתמשו בזה בארץ, זה לא בטיחותי ולא בתקן".

מעיריית ערד נמסר: "אירוע השריפה בו מצא את מותו תושב העיר הוא מזעזע וטרגי. לפני שנה וחצי דרשה ותבעה העירייה מרשות הכיבוי להציב בערד רכב חדש עם סולם גבוה. ואכן- רכב כזה  עם ציוד חדיש וסולם גבוה נרכש והוצב בתחנה המקומית. רשות הכיבוי היא רשות עצמאית ששייכת למערך כוחות הביטחון הארציים. משיקוליה המקצועיים ועל פי החלטתה הבלעדית, כבאית זו לא הייתה בערד באותו בוקר נורא". 

עוד אמרו בעירייה: "יחד עם זאת, ניתן לציין לשבח את הכבאים עצמם שהגיעו לשטח ובאומץ רב פרצו אל תוך הדירה הבוערת בניסיון לחלץ את התושב. לצערנו, בחוסר ציוד ובחוסר כוח אדם של מערך הכיבוי. בעירייה ממתינים לתחקיר המלא לאירוע זה".