בעקבות מקרי הרצח הקשים, שאירעו בחיפה ובשל המצב המורכב בו שרויה שכונת חליסה - החליטה הנהלת עיריית חיפה, בהחלטה משותפת עם מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, הנהלת בית הספר והנהלת המתנ"ס בשכונה, על השבתת כלל מוסדות החינוך בשכונה מחר, יום חמישי, וזאת מתוך אחריות לשלומם של הילדים ולמען שמירה על ביטחונם.

"הייתי משותקת": גבר חוסל בנשק אוטומטי לעיני העוברים והשבים בחיפה
בחיפה זועמים לאחר החיסול: "הממשלה צריכה להפסיק עם הסיסמאות"

״עיריית חיפה יחד עם מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, קיבלו החלטה להעביר את מערכת החינוך בשכונת חליסה מחר ללמידה מרחוק (מהבית)״, כך נכתב להוריי התלמידים בשכונה. 

השביתה מתקיימת בעקבות הרצח של עאטף אבו כליב, תושב חיפה בשנות ה-50 לחייו, שנורה הבוקר למוות בעת שהיה במכונית באזור צומת הצ'ק פוסט. תיעוד הירי הגיע לידי המשטרה, ובו נראים שני רעולי פנים יורים צרורות לעבר הנהג באמצע הכביש, ואז נמלטים מהמקום במכונית אחרת. חוקרי המשטרה מעריכים כי הוא לא היה היעד המקורי לחיסול, אלא קרוב משפחתו, וכי הפגיעה בו היא נקמה באותו קרוב שאליו לא הצליחו החשודים להגיע. 

בשכונה הערבית מתחוללת מלחמה עקובה מדם בין משפחות פשע מזה כמה עשורים. עשרות תושבים נרצחו בעשורים האחרונים, עשרות נוספים נפצעו, ואנשי השכונה הגיעו למצב שהם אף מפחדים לצאת מבתיהם. 

תושבת השכונה מספרת ל״מעריב״: ״המצב בשכונה נפיץ כל כך - והוא מעיד על כך שהאלימות לא נמצאת רק בכפרים הערביים אלא גם בערים הגדולות ביותר בישראל. חייבים להתפנות ולטפל בפשיעה, אחרת חפים מפשע נוספים ייפגעו. התחושה שלנו היא שיש אפס ביטחון והרתעה, רבים מהתושבים כאן מחזיקים נשק ועלולים לפגוע באחרים, וכל ויכוח יכול להפוך מיד לקרב יריות. פעם זה היה שימוש בסכין או מקל - והיום בכל ויכוח, הקטן ביותר - יש ירי בנשק חם ומוות על המקום״.

ראש עיריית חיפה, ד״ר עינת קליש רותם מסרה ל״מעריב״: ״לצערנו הפשיעה הגואה והמשתוללת בחברה הערבית לא פוסחת גם על העיר חיפה, וממשיכה לגבות עוד ועוד קורבנות״. 

״הפשיעה מכה גם בשכונת חליסה וגורמת לפחד וחוסר בטחון אישי אצל התושבים. לאחר שיחות היערכות שקיימתי עם הגורמים המוסמכים והגורמים המקצועיים המעורבים בשכונה, ולאור המצב הרגיש, הוחלט כי מערכת החינוך תעבור ללמידה מרחוק, והמתנ"ס ייסגר כאשר נקיים ישיבות הערכה להמשך. בזמן שממשלת ישראל והשר לביטחון פנים מסרבים להתעורר, נשפך דמם של התושבים הערביים וחייהם הפכו להפקר. ניכר כי ממשלת ישראל מפלה בין דם לדם״, הוסיפה. 

ראש העיר חיפה לשעבר יונה יהב, שמתמודד לראשות העיר בבחירות המוניציפליות שיתקיימו בחודש הבא, פנה במכתב למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וביקש ממנו להעלות את חיפה לראש סדר העדיפויות המשטרתי לטיפול בפשיעה: ״מעשי הרצח בעיר מערערים את יסודותיה כעיר שלום. ההשלכות יכולות להיות הרות אסון גם ברמה הלאומית", טען יהב. "יש לטפל ברוצחים כארגוני טרור המשליטים פחד ואימה ברחובות העיר".