כ-500 בני אדם השתתפו אתמול בהלווייתם של חמשת בני המשפחה שנרצחו בביתם ביום רביעי המועצה הבדואית בסמת טבעון שבצפון הארץ. מסע ההלוויה של חמשת בני המשפחה - שני אחים, וליד ואדם, בני 17 ו-14; אם ובנה, זינב ומוחמד חוסין, בני 43 ו-25, וקרוב משפחה נוסף, רביע, בן ה-20. ההלוויה יצאה מבית המשפחה, אל המקום שבו אירע הרצח - ומשם המשיכה לבית הקברות בכפר.

הלם בבסמת טבעון לאחר מסע הירי: "אנשים צרחו ובכו, אנחנו במצב חירום"
המפכ"ל: "לא נעצום עין עד שנביא את המתנקשים לדין"

האווירה במהלך ההלוויה היתה מתוחה, ובני המשפחה ביקשו מהנוכחים שלא לצלם את המשתתפים בטקס. אחד המשתתפים אף תקף צלם של עיתון "פנורמה" וערוץ "הלא TV" בערבית, שנזקק לטיפול רפואי ופונה לבית החולים לקבלת טיפול. ראש המועצה ראיד זבידאת התערב והנחה את הנוכחים לצלם במתחם בית הקברות בלבד.

חסאן דלאייקה, הפצוע הבינוני והניצול היחיד מהטבח סיפר: "לא יודע מי האויב שלי, נכנסו שני רעולי פנים לבית ממרחק של פחות משישה מטרים וירו ללא הבחנה. אחד הילדים נכנס הביתה לכן לא נפגע. ישבנו כולנו בחצר, ביקשתי מהם לא לירות וזה לא עזר. אני נהג משאית  והמצפון שלי מאוד נקי - לא עשיתי רע לאף אחד. אני לא מסוכסך, ולא ברור למה ירו גם באישה וילדים״. הוא טוען שאם הנפגעים היו יהודים המשטרה הייתה מתנהלת אחרת: ״אם יהודים היו נפגעים גם לא היו מאתרים את הרוצחים?".

אחד מתושבי המועצה שנכח בהלוויה אמר: ״לא יודע איך נמשיך להתנהל כרגיל, אנחנו בטראומה ומפחדים לשלוח את הילדים לבית הספר״. 

תושבת אחרת וחברה של המשפחה סיפרה בעילום שם: ״כואב לי הלב על הנרצחים, הכרתי אותם טוב ולא ייאמן שהם לא יסתובבו יותר בכפר. כל כך צעירים. אני מפחדת לישון בבית אפילו, חייבים לעזור לנו. לצערי החברה הערבית היא חברה חלשה כרגע. אנחנו מבקשים מהממשלה שתעזור לנו עכשיו. חייבים לאסוף נשק מכל הצעירים וארגוני הפשע. יש מספיק אימהות שאיבדו את ילדיהן. יש לי הרבה חברות שהילדים שלהן נרצחו - כל כך הרבה צעירים שלא הספיקו לחיות. אנחנו רוצים לחיות - ולא למות".