מלחמת חרבות ברזל: רשות האוכלוסין וההגירה הקימה לשכה ניידת עבור תושבי עוטף עזה גם בקיבוץ משמר העמק. הלשכה הניידת, בה התמקמו עובדים ממרחב, כוללת ארבע עמדות ומתווספת ללכות נוספות שהוקמו בשבועיים האחרונים בשפיים, במעלה החמישה, בעין גדי, בים המלח ובאילת.

מחצית מהציבור: הדרג המדיני אשם במחדל - ומה לגבי מערכת הביטחון?
מפת האינטרסים של סין: מה בייג'ינג יכולה להרוויח ולהפסיד מהמלחמה בעזה?

הלשכה במשמר העמק תשרת תושבים מנחל עוז ויישובים נוספים מעוטף עזה, השוהים במקום. רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה בתוך כך, על הרחבת פטור מתשלום אגרה על הנפקת תעודות זהות ודרכונים, גם לכל תושבי היישובים בצפון, שהם צמודי גדר (עד שני ק"מ), אשר פונו מבתיהם.

ההחלטה שהתקבלה בהסכמת שר הפנים משה ארבל ועל דעתו, מצטרפת להחלטה שהתקבלה לפני כשבועיים על מתן פטור מתשלום לתושבי עוטף עזה, שפונו מבתיהם ולהם אף ניתנו שירותי דרכונים ותעודות זהות בלשכות הניידות. "רשות האוכלוסין עושה שימוש בכל הכלים העומדים לרשותה, כדי להקל על האוכלוסיות שעברו  ועוברות ימים קשה מנשוא", ציין מנכ"ל הרשות אייל סיסו.

תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בינתיים, גם בחברת דואר ישראל נערכו למתן שירותים ניידים למפונים. חברת דואר ישראל הודיעה על הפעלת post truck – הסניף הנייד של הדואר, שמעניק שירות מלא של סניף כולל שירותי בנק הדואר וכספומט ללקוחות כל הבנים, עבור המשפחות שפונו מיישובי העוטף. הסניף הנייד של הדואר הופעל באזור המלונות בים המלח.

בנוסף, בתיאום עם ראשי היישובים, משאיות הדואר  מגיעות למרכזים נוספים, אליהם פונו יישובים שלמים ומביאות אליהם את החבילות והמכתבים נשלחו לתושבי היישוב. בחברת דואר ישראל הודיעו עוד, כי 360 סניפים פתוחים ברחבי הארץ ומעניקים את כל השירוים, בהם שירותי בנק הדואר, במרחבים בטוחים בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

לשכה ניידת של רשות האוכלוסין וההגירה בקיבוץ משמר העמק (צילום: מוקי שוורץ)
לשכה ניידת של רשות האוכלוסין וההגירה בקיבוץ משמר העמק (צילום: מוקי שוורץ)

בימים האחרונים עלו טענות על סגירת סניפים של דואר ישראל, אבל בחברה הבהירו, כי כל סניף שעומד בקריטריונים של פיקוד העורף, נפתח למתן שירות ללקוחות. בדואר הודיעו, כי האריכו אוטומטית של משך הזמן שניתן לאיסוף חבילה עד ל-30 ימים ומאפשרים להעביר חבילות שכבר הגיעו לסניף בעיר המגורים של הנמען, גם לעיר אחרת, בה הוא נמצא באופן זמני.