במלון יערים, שאליו פונו תושבים מעוטף עזה, הוקמה גינה טיפולית מיוחדת עבור ילדים והורים, וזאת מתוך רצון לייצר מרחב טיפולי וקהילתי. הקמת הגינה מהווה פעילות חווייתית משותפת, דיאלוג בין הורים לילדים וחיבור לאדמה ולטבע, ועשרות משפחות פוקדות אותה כל יום.

היועמ"שית הודיעה על הקפאת כל הכספים הקואליציוניים
ביידן דחק בנתניהו להסכים להפוגה של שלושה ימים כדי לקדם שחרור חטופים

מדובר ביוזמה של משרד הרווחה ותושבים מקיבוץ זיקים ומושב נתיב העשרה. "ביחד עם המלון הקמנו שטח אדמה ויצרנו מרחב פורח ומרחיב לב, של צמחי מאכל, תבלינים, פקעות חורף ופרחים עונתיים. המרחב מאפשר חיבור לטבע ודיאלוג מיוחד בין הורים וילדים שבאים לגינה.

ההורים והילדים מגיעים לעבוד מדי יום ונהנים מהתוצאות", אומרת כרמלה פילו, עו"סית ממשרד הרווחה המטפלת ומלווה את המפונים, "הצמחים שהמשפחות מגדלות יוכלו להישאר בגינה, או לעבור איתם לביתם לכשישובו אליו.

תיעוד: תקיפות החיפוי של כוחות זרוע הים עבור כוחות היבשה (צילום :דובר צה"ל)

הגינה היא סוג של פעילות אחרת. לא עוד הפעלה, מרחב שבאים אליו לעבוד, להחליט ולנהל. העובדים הסוציאליים של משרד הרווחה יחד עם ההורים  והילדים פותחים בשתיית תה מחליטות צמחים מהגינה, וכל אחד מספר איזו צמיחה חדשה הוא רואה היום.

"הילדים בוחרים בעצמם מה לעשות, מה לזרוע ואיפה. יש גם מרחב להוצאת אנרגיות על ידי עבודה חזקה עם מקוש ומעדר, לצדו מרחב השקיה שעובד ממש בעדינות עם בקבוקים וככה הילד שם לב לצמח ולמה הוא צריך. הילדים במקום שתלו גם פקעות בעציץ מיוחד לכל ילד. על העציץ הם כתבו משאלות וציירו, והם מחכים לנרקיסים שיפרחו".

מלי סהר אמם של עתי בן 9.5 וקורן בן 7: "זה נותן לילדים אפשרות לשגרה, למשהו יציב להתמיד בו, יש כאן תהליך שנבנה לאורך זמן, הם גם שותלים ובסוף רואים את התוצר - זה מהווה עבורם ועבורנו ההורים תרפיה. הבנים שלי מאוד נרגשים לחזור עם השתילים הביתה".