טלי מושקט, גננת מוערכת וותיקה במשרד החינוך במשך 32 שנה שפרשה לגמלאות לפני כשלוש שנים ואשתו של מנהל מרכז רפואי מאיר ד"ר ירון מושקט, לא תיארה לעצמה שהחזרה לעיסוק האהוב עליה תהיה בנסיבות טראגיות כאלו.

300 יחידות קובה: האחות הבכירה שמבשלת לחיילים בצפון
603 מחשבים חולקו לבני נוער בנגב ובגליל

יחד עם זאת, היא אומרת בגאווה ועם המון אופטימיות: "הילדים הם נקודת האור של כולנו במצב הזה. לראות אותם מתמודדים עם המציאות הקשה והמורכבת הזו ומוצאים את החוסן הפנימי שלהם זו הישראליות האמיתית".

"כשנפתחה השמרטפייה לצוות העובדים בבית חולים מאיר, ירון בעלי שאל אותי אם אני יכולה להגיע ביום הראשון לייעץ איך מומלץ לבנות לילדים את סדר היום, כיצד כדאי לאבזר את כיתת הגן, אילו משחקים חשוב שיהיו, ציוד, ספרים – ומאז אני שם", היא מספרת בחיוך.

"ביחד עם צוות מדהים עליהם אמון פיתוח משאבי אנוש של ביה"ח, שדואג לפרטים הגדולים והקטנים בצורה יוצאת דופן, אני מגיעה כל בוקר לשמרטפייה ויוצאת מחוזקת קצת יותר בכל פעם שיוצאת. זה בכלל לא טריוויאלי בימים טרופים אלו. אחד הדברים המרגשים ביותר הוא לראות ילדים מערים שונות, שלא מכירים אחד את השני, מוצאים את החוסן הפנימי שלהם, יוצרים בסיטואציה המורכבת הזו קשרים חברתיים בריאים, קשובים לעצמם ולצוות המדהים המלווה אותם. כשמדברים על חוסן של עורף ובמיוחד בהקשר שלנו במאיר – כאן העורף הינו למעשה סגל בית החולים הממשיך לדאוג לבריאות הציבור, לטיפול בפצועים – אי אפשר שלא להתרגש מכך".

טלי מושקט (צילום: בית חולים מאיר)
טלי מושקט (צילום: בית חולים מאיר)

"בכל יום אנו מקפידים לתרגל עם הילדים גם בכיתת הגן וגם בכיתת בית הספר ירידה בטוחה למקלט ולממ"ד. התרגול חשוב ומרגיע הן את הילדים והן את הצוות – וגם בזמן אזעקות אמת שהיו לנו – הרוגע, החיבוק והשלווה ששררו פה – היו מעוררי השראה. אחד הרגעים המרגשים דווקא בזמן אזעקה היה לראות את זוגות האחים הנמצאים פה, שישר מחפשים אחד את השני כדי להיות שם כעוגן מחבק ומחזק. מדהים לראות ילדים בכיתות של בית ספר יסודי עם אחריות כזו ודאגה – כמה חוזק. במהלך היום הילדים הגדולים הנדרשים להיכנס ל"זום" עם הכיתות שלהם מהבית, עושים זאת מהספרייה שכאן ותמיד יש איש צוות המסייע להם. הם כולם מפגינים בגרות שתענוג לראות אותה. הצוות המעולה הפועל כאן קשוב ומפעיל את הילדים ביצירתיות ומקצועיות אין קץ".

"בימים האחרונים זכינו לפעילויות מדהימות שהגיעו אלינו הישר ממחלקות בית החולים בדמות ליצנים רפואיים וכלבים טיפוליים.  שניהם חלק בלתי נפרד מהנוף הטיפולי בבית חולים מאיר ובמהלך השבוע הם קפצו לבקר גם אותנו בשמרטפייה וכולנו - הילדים והצוות, נשבנו בקסם ובטוב שהם פיזרו".

"אמנם זה נשמע קלישאתי אבל זו לגמרי תמונת ניצחון וחוסן של אי קטן של שפיות בימים בהם המציאות והביטחון התערערו עבור כולנו", היא מסכמת.