מלחמת חרבות ברזל: יו"ר איגוד הגזרים ברשויות המקומיות וגזבר עיריית בית שמש, ארי ברדוגו, פנה היום (רביעי) לשר הפנים משה ארבל ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ והתריע: "חייבים לקבל החלטה כאן ועכשיו, או שמקיימים את הבחירות במועד שנקבע ב-30 בינואר 2024 ולחילופין לדחות את הבחירות לפרק זמן של שנה לפחות ולתת לרשויות אפשרות לחזור לשגרה מסוימת".

"היית בלתי מנוצח": אל"מ יצחק בן בשט מובא למנוחות
"מטריף את האמריקאים": מה הביא לבקשה החריגה של ביידן מנתניהו?

על רקע המחלוקת בעקבות החלטת שר הפנים לקיים את הבחירות במרבית הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות כבר ב-30 בינואר, בין היתר, לנוכח מצב המלחמה בו מצויה ישראל וגיוסם של מאות מתמודדים למועצות הערים – דורשים באיגוד גזברי הרשויות המקומיות לקבל החלטה סופית ומזהירים מפני המצב הכלכלי המחמיר בעקבות המלחמה.

"שנת הכספים 2023 התאפיינה בחוסר יציבות כלכלית מסיבות רבות, בהן שיעורי אינפלציה שאינם זכורים לנו למעלה מ-20 שנה, התייקרויות בחומרי גלם, הסכמי שכר שנחתמו עם סקטורים בשלטון המקומי, שהשפעתם על תקציבי הרשויות דרמטית מלחמת חרבות ברזל, שגרמה לרוב הרשויות הקטנת הכנסות מחד ומאידך, הגדלת ההוצאות ואינני מתייחס לצפון ולדרום שם האירוע הרבה יותר משמעותי", מציין ברדוגו בפנייתו.

פעילות גולני בשג'עייה, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"הקושי לנהל רשות מקומית בפרק זמן ארוך בדינמיקה של 'חודש לפני בחירות' הוא בלי אפשרי. חייבים לקבל החלטה כאן ועכשיו, או שמקיימים את הבחירות במועד שנקבע, לחילופין לדחות את הבחירות לפרק זמן של שנה לפחות ולתת לרשויות אשרות לחזור לשגרה מסוימת". לדבריו, רשויות רבות מתמודדות במציאות של מועצות לעומתיות וועדות עירוניות הפחיתו את תהליך קבלת ההחלטות עד לעצירת פעולות הוועדות בכלל.

"אנו עדים לתהליך של האטה כלכלית, כמעט כל הפרויקטים של בינוי ותשתיות נעצרו, יזמים עומדים על הגדר בקבלת ההחלטות, פרויקטים חדשים כמעט ואין", הוא מתריע עוד – "אנחנו הרשויות המקומיות חייבים להמשיך ולהיות העורף היציב של צה"ל וכחות הביטחון, שיבצעו את המוטל עליהם בצורה הטובה ביותר". שר האוצר בצלאל סמוטריץ כבר דרש לדחות את מועד הבחירות לרשויות, אך דרישתו נדחתה על ידי שר הפנים.