מעבר כרם שלום נחסם ונסגר על ידי משפחות חיילים ואזרחים במחאה נגד הסיוע ההומניטרי שנכנס משם אתמול לעזה, בטענה כי הוא מגיע לאנשי חמאס ועוזריהם. 

אתמול דווח ב"כאן חדשות" כי לראשונה מה-7 באוקטובר, 24 משאיות סיוע הומניטרי נכנסו אתמול לעזה דרך כרם שלום. בימין רתחו על החלטת הממשלה: "לא תיכנס טיפת דלק. רק כמה משאיות. 60,000 ליטר ביום. 120,000 ליטר ביום. פותחים את כרם שלום לבדיקת משאיות אבל לא ייכנס משם סיוע. מכניסים סיוע מכרם שלום. אוטוטו ואנחנו שוב עם מזוודות כסף קטאריות".

"אנחנו מחליטים; אל תאיים עליי": עימות חריף בקבינט בין בן גביר לרמטכ"ל
"צרחות בלילה": כמעט חודש אחרי השחרור - הנזקים של הילדים מהשבי נחשפים

 בנוסף הציפו התבטאויות רבות המבקרות את ההחלטה את הרשתות החברתיות.

התסריטאי רועי עידן קרא: "אם היינו עם חפץ חיים, היו עכשיו 10,000 אזרחים מוחים שחוסמים את הכביש לכרם שלום ומבעירים צמיגים כאילו איילון ורוצים לפטר לנו את גלנט".

מעבר כרם שלום (צילום :רשות המעברים במשרד הביטחון)

איש התקשורת שמעון ריקלין זעם: "כל יום שישראל מאפשרת למשאיות אספקה לעבור מהשטח שלה דרך מעבר כרם שלום לעזה - הוא טעות קשה והתמכרות לממד הטקטי במקום להצליח בממד האסטרטגי, שהוא ניתוק מוחלט של עזה מאיתנו. מרגיז מאוד".

עוד הוא טען, כי "אם זה היה תלוי בי, עזה הייתה הופכת לעיר יהודית ושום עזתי לא היה חוזר אליה בחיים. בנוסף, הייתי מקים את יישובי צפון הרצועה מחדש מחר. ההצעה שלי מדברת על אסטרטגיה במקום שבו כולם לצערי מדברים על טקטיקה: מנהרות, פירים, מחבלים מחוסלים ועוד".

סימה חסון, יו"ר צעדת אמהות הלוחמים, מארגנת ההפגנה נגד פתיחת כרם שלום אמרה ל״מעריב״: ״אנחנו נגד הכנסת סיוע הומניטרי לעזה - שמסכן את הלוחמים והשבויים. אנחנו בזמן מלחמה, לא בזמן של חלוקת פרסים ומתנות לאויב שלנו. אחרי מה שהם עשו בשבעה באוקטובר, איך אפשר לסייע להם, לנאצים? כולנו ראינו את השמחה ואת ההתעללות של האזרחים בעזה בחטופים, ונוכחנו לדעת שאין בלתי מעורבים או תמימים״, טוענת. 

״בכניסת הסיוע ההומניטרי, מחמשים את החמאס מחדש - כי הרי ברור לנו שהסיוע לא הולך לאנשים שזקוקים לכך, אלא לחמאס, ואנחנו רק נותנים להם כוח במקום לחסל אותם. מזעזע איך מסכנים את החיים של הלוחמים שלנו בהכנסת הסיוע. הבן שלי נלחם בעזה כבר 70 יום, וכשהוא שם הדבר הראשון מבחינתי לעשות זה להפגין נגד מה שמחליש אותו. סיוע הומניטרי לא  צריך להיות על סדר היום בכלל, וגם כל השיטה של הלוחמה הכירורגית״, היא מעבירה ביקורת נוספת.  ״צריך למוטט את הבניינים שבעזה על ידי מטוסי חיל האוויר - ורק אז להכניס לשם את הלוחמים. בינתיים, שולחים את הילדים שלנו למות כמו ברווזים במטווח. זו התנהלות בזיונית, ואי אפשר להמשיך כך, אלו טעויות שאפשר למנוע אותן כדי למנוע הרג מיותר של לוחמים. אנחנו נותנים דין וחשבון לארצות הברית, כי אין מספיק אנשים בראש המדינה שיתנגדו לביידן״.