במהלך סוף השבוע האחרון רוססו בקבר יהושע בן נון שבשומרון כתובות שנאה והסתה נגד יהודים. במהלך שבוע שעבר נמחקו כתובות הסתה קודמות שרוססו במקום. על פי תרגום של שלמה קוזיק, נכתבו בין היתר הביטוי "מוות לערבים", "ג'יהאד", "פאתח", "חמאס", ועוד. כמו כן רוסס במקום צלב קרס.

תושבי הצפון יחזרו לבתיהם? "כבר לא יכולים להתנהל בצורה הבלתי סבירה הזאת"
קהילת "פרחי 7.10": קבוצת התמיכה שדורשת תשובות מהמדינה

ח"כ צבי סוכות, יו"ר ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון לענייני יו"ש מסר בתגובה: "בשבילם ההשוואה לנאצים היא מחמאה. צלב קרס על מקום קדוש מבטא את החלום שלהם לבצע ביהודים מה שניסו הנאצים. גם בשומרון, זה או אנחנו או הם".

לפני כשבועיים מתחם הקבר הקדוש שבכפר כיפל חארת' חולל. במקום רוססו כתובות נאצה ועידוד לחמאס ולטבח ה-7.10 בעוטף עזה בהם "מוות ליהודים", 7 לאוקטובר, שמות של מחבלים ועוד.

לפני כעשרה ימים, צה"ל ומועצה אזורית שומרון שיפצו הקבר. מתחם הקבר נצבע מחדש ונמחקו כתובות הנאצה במקום. ראש מועצת שומרון יוסי דגן ומפקד גדוד המילואים סגן אלוף שמוליק פרידמן היו בין המתנדבים שביצעו את השיפוץ. לאחר מכן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר: "אנחנו האור והם החושך והאור תמיד ינצח. אנחנו מתקנים את מעשה הטרור בסגנון דאעש שנעשה כאן ומבהירים לברברים האלה: עם ישראל ינצח!"