לאחרונה חלה עלייה בכמות מקרי העוקץ כלפי אוכלוסיות מוחלשות. אחד מהמקרים הוא של מאיר וחנה, בני 80 ממרכז הארץ, שנפלו גם הם כקורבנות.

"giveback": קמפיין הסיוע בהתנדבות למען המפונים מהדרום והצפון
בהיעדר חוק פיצוי אסונות לאומיים: ניצולי הטבח יצטרכו לרדוף אחרי קצבאות הנכות

"התקשרו אליהם באמצע הלילה והזדהו כביטחון של הבנק וחברת האשראי, ובמרמה נכלולית הוציאו סכום עתק של 160 אלף שקל", מספר קרוב משפחתם אלון. "בשיחה הנוכל סיפר להם שמנסים לגנוב להם כסף מהחשבון, ולכן עליהם להעביר לו את הפרטים על מנת שיטפל בדבר. הם נלחצו והעבירו לו את פרטי החשבון ואת מספר כרטיס האשראי שלהם, כולל קודים, ועוד באותו הלילה משכו הנוכלים כבר כ־40 אלף שקל מהחשבון".

"למחרת הלכו בני הזוג לבנק על מנת להוציא 100 אלף שקל. תוך כדי שהגנבים היו איתם על הקו, וממש הכריחו אותם להגיד שמטרת המשיכה היא בעבור טיול לאיטליה", אומר אלון. "הפכו אותם לחסרי אונים. אלו החסכונות שלהם, הם מתוסכלים מאוד ובעיקר מושפלים מהסיטואציה שקרתה". סביב המקרה אף נפתחה חקירה במשטרה.

מדובר בשיטה מוכרת שבה הנוכלים מתחזים לאנשי ביטחון ורוקמים סיפור אקטואלי סביב המצב המורכב במדינה, מה שעוזר להם לעבוד על הקורבנות ולעקוץ מהם כספים.

מירב כהן  (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
מירב כהן (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)


ח"כ מירב כהן (יש עתיד) אומרת ל"מעריב": "מדובר בחסכונות של חיים שלמים, מאות אלפי שקלים. מי שעושקים זקנים, ועוד באמצע מלחמה, הם חלאות מהסוג הבזוי ביותר. ‏המשטרה חייבת לחקור את התופעות האלה באופן מהיר ונחרץ, אבל גם לבנקים יש אחריות בנושא. בעקבות העלייה חסרת התקדים בהיקף התופעה, אכנס את הוועדה לשורדי שואה לדיון מיוחד על הונאת קשישים בזמן המלחמה - ואף אקדם חקיקה נוספת בנושא".