היום יציינו עשרות אלפי בני ובנות נוער את יום "לתת תודה", אשר מוקדש השנה לגבורה הישראלית. במסגרת יום זה ייפגשו כ־40 אלף בני נוער מצפון ועד דרום עם חיילים, חברי כיתת כוננות, שוטרים, כבאים, פצועי צה"ל, רופאים מתנדבי זק"א ומד"א - ויעניקו להם אותות תודה.

"שומרים על מורל גבוה": הצצה למרכז הרפואי בו משתקמים פצועי המלחמה
"אהב את המדינה אהבת נפש": רס"מ במיל' עקיבא יסינסקי הובא למנוחות

זוהי השנה ה־7 שמתקיים אירוע זה על ידי ארגון נוער לתת. היום, 11 בינואר, יום התודה הבינלאומי, נהוג להכיר תודה לנותני השירות במרחב הציבורי, אבל השנה, בשל האירועים הקשים שעברו על החברה הישראלית מ־7 באוקטובר - הוחלט להקדיש את היום גם לגבורה הישראלית.

מטרת היוזמה היא לקרב את בני הנוער בישראל לסיפורים ולאנשים שפועלים למען המדינה, ומשתתפים בה תנועות וארגוני נוער, מכינות, בתי ספר, שנות שירות ואף גופים עסקיים.

"זו תקופה שבה כל דבר מקבל משמעות אחרת ושום דבר לא מובן מאליו, וזאת הסיבה שכל כך חשוב להכיר תודה לאלו שהצילו ומצילים את החיים שלנו מדי יום", מספר שמעון יוסף, מדריך בארגון נוער לתת. "אני מאמין שבזכות הכרת התודה, נעלה לגיבורים הללו את החיוך וניתן להם את הכוח להמשיך במשימה החשובה שלהם".

חברו נתנאל, שמדריך גם הוא בארגון, מוסיף: "מה שמייחד את יום 'לתת תודה' הוא שיש לנו הזדמנות לעצור את שגרת היומיום שלנו, ולהכיר תודה למישהו אחר. בעיקר כאשר השנה הוא מוקדש לאלו שמצילים והצילו את חיינו - היום הזה מקבל משמעות גדולה הרבה יותר".

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת, אומר: "כמה פעמים אנחנו עוצרים רגע פשוט כדי להגיד 'תודה'? מאות אלפי ישראלים התגייסו בצו 8, בחזית ובעורף, מאז 7 באוקטובר.

"ועכשיו, ביום התודה הבינלאומי, עשרות אלפי בני נוער, חניכים של נוער לתת, ארגונים ותנועות נוער ובני נוער במאות מוסדות חינוכיים, יוצאים לומר תודה לכל הגיבורים הישראלים שהתגייסו ויצאו לחזית ללא היסוס, שהתנדבו למילואים, שהצילו חיים, שחילצו מבלים ומשפחות בשבת השחורה, לאמהות שנשארו בבית עם הילדים, לכל אלה שהכניסו אליהם הביתה עוברי אורח לממ"ד, שנרתמו לסייע למשפחות מפונים, שבישלו לחיילים, שארזו וחילקו חבילות לאוכלוסיות במצוקה, ולכל מי שממשיכים לתת, להפגין ערבות הדדית ונתינה בשגרה ובחירום, ולתרום לחוסן של החברה הישראלית".