עמותת תפוח וחברת בזק מרחיבות את שיתוף הפעולה ביניהן וחוברות לטובת פלטפורמה מתקדמת שתאפשר לקו הסיוע להעניק מענה נרחב לפניות המתמקדות בעזרה אינטרנטית, גלישה וחיפוש מידע, תפעול המחשב והסלולר ותמיכה בהתמצאות ופעולות באתרי הממשלה.

הרצוג קרא באנגלית: "עמדו לצד החטופים"; קריאות נשמעו מהקהל
ישיבת הממשלה שיצאה משליטה: קיש יצא מהדיון, סמוטריץ' עקץ, ומה גרם לנתניהו להתפקע מצחוק?

מספר קו הסיוע החדש הוא 08-9285111, או בחיוג מקוצר 3950*. הקו החל לפעול במתכונת קו חם המעניק מענה רציף בחמש שפות בימים א'־ה' בין השעות 9:00־18:00. מתנדבי העמותה קיבלו הכשרה מיוחדת כדי לסייע לצורכיהם של נפגעים ומפונים ונמצאים עבור הפונים ללא הגבלה של זמן בשיחה.

144 דקות הוא אורך השיחה הארוכה ביותר שהתקיימה עד כה בקו הסיוע. הפונים לקו הסיוע הם ברובם בני הגיל השלישי, כאשר הגיל הממוצע של הפונים עומד על 66, ו־63% מסך הפניות מבוצעות על ידי נשים. 

החל מ־7 באוקטובר זיהו בעמותת תפוח, המסייעת בשגרה לאוכלוסיות מוחלשות בסגירת פערי אוריינות דיגיטלית, את הצורך האדיר במתן סיוע טכנולוגי, בעיקר לקשישים שפונו הרחק מבתיהם וממשפחותיהם.

אדם מבוגר ללא ידע כיצד להפעיל שיחת וידיאו סובל מבדידות גדולה, מי שאין לו את הידע והכלים להגיש טפסים באמצעים מקוונים יכול למצוא עצמו בלא תמיכה כלכלית נדרשת ובמיוחד בימי מלחמה, בני נוער שלא מצליחים להתאים את עצמם לדרישה החדשה ללמידה מרחוק עלולים לפתוח פערים שיהיו קשים מאוד לצמצום וישליכו על עתידם הלימודי ועוד. 

מתנדבי העמותה מסייעים בין היתר בהדרכה כיצד לבצע שיחות וידיאו עם בני משפחה, סיוע בתשלום או קניות ברשת, הגשת בקשה מקוונת למענק מהמדינה בעקבות הפינוי ועוד.

דנה, מלגאית תוכנית "אימפקט" ללוחמים משוחררים, בת 22 המתנדבת בקו, משתפת: "מבחינתי להצטרף לתוכנית בתקופת המלחמה הרגיש לי מאוד משמעותי, יש אנשים שלא יכולים לצאת מהבית והקשר העיקרי שלהם הוא דרך הטכנולוגיה, אז זאת לגמרי הרגשה מספקת לעזור למישהו ועוד במיוחד במצב הזה". 

ניב, מתנדב בן 26, מוסיף: "איך שהתחילה המלחמה, חיפשתי דרכים להתנדב, אני איש של דיגיטל וחשבתי איפה אני הכי יכול להועיל וההתנדבות בפרויקט 'מתחברים' התאימה לי כמו כפפה ליד.

אתמול הייתה לי שיחה עם פונה מאוד מבוגרת שלא הצליחה להוריד תוכנות לטאבלט החדש שקיבלה ותוך כדי שיחה הבנתי כמה היא רוצה שאני אשאר איתה על הקו והבנתי לאחר מכן שאין לה משפחה או חברים שיוכלו לעזור לה ושחלק מהשיחה הוא לגמרי לא קשור לצד הטכנולוגי". 

יהל, בן 24 שגם הוא מתנדב בקו ומלגאי "אימפקט", נזכר: "הייתה שיחה אחת עם אישה שהסברתי לה איזה משהו קטן, אבל זה לא היה העניין, היא הייתה בודדה ממש בגלל המלחמה ואמרה לי שהיא לא ראתה אף אחד כבר שבועיים אז לקחתי ממנה פרטים והעברתי לרווחה ולעמותת תפוח כדי שיעשו משהו בנדון, תוך כדי השיחה איתה כבר התקשרו אליה לבית מהרווחה בזמן שאני על הקו בטלפון הנייד".