מעל ל-100 ימים לאחר הטבח הרצחני של חמאס בישראל, וכשחטופות רבות עדיין מוחזקות בשבי ארגון הטרור, התקיים היום (רביעי) בכנסת דיון בנושא "נפגעות אלימות מינית ומגדרית במלחמה". 

תרחיש האימה: כך נערכים לאפשרות המחרידה - הריון חטופות בשבי החמאס | פרסום ראשון
"לא נוכל לתת לזה יד": בן גביר וסמוטריץ' במסר ברור לנתניהו

כפי שנחשף ב"מעריב", בקרב רבים קיים החשש כי חלק מהחטופות בשבי נכנסו להיריון בכפייה. חברת הכנסת שלי טל מירון (יש עתיד), התייחסה במהלך הדיון לאפשרות של התרחיש הקשה והבלתי נתפס. 

"אנחנו עשויים למצוא את עצמנו בעוד מספר חודשים פה בכנסת ישראל, מקיימים דיונים שאנחנו לא רוצים לחשוב עליהם", ציינה והוסיפה: "יכולים להיות דיונים על הפסקת היריון בחודשים מתקדמים, דיונים עם הרבנות בנוגע לדת התינוקות ועל מעמדם החוקי. איך אפשר בכלל לדמיין שיח כזה שיתנהל בתוך החברה הישראלית?".  

ההערכות הקשות האלה הובילו בשבועות האחרונים צוותי גינקולוגים לערוך דיונים פנימיים בסוגיה המזוויעה. כל יום שחולף מגביר את הסיכון במצבה של החטופה, שכן בעת הריון, גוף האישה נמצא במצב של דיכוי חיסוני מסוים, ותנאי ההיגיינה הקשים ברצועה מגבירים את הסיכון לזיהומים חמורים. ואולי יותר מכל, הפגיעה הנפשית הקשה כל כך של אישה שנושאת ברחמה עובר שנוצר בעקבות אונס אכזרי של מחבל רוצח.

החוק בישראל מאפשר לבצע הפסקות הריון באמצעות ועדה רגילה להפסקת הריון, המורשית לאשר הפלה עד השבוע ה־24 להריון. משבוע זה ניתן לבצע הריון באמצעות ועדת־על. בכל מקרי האונס בישראל, שתי הוועדות מאשרות תמיד לבצע הפלה. עם זאת, ככל שההפלה מאוחרת יותר, עולה הסיכון הרפואי לאם ולסיכוייה להיכנס להריונות עתידיים.