ערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שיצוין בסוף השבוע, ישנם עדיין ניצולי שואה רבים אשר נעקרו מבתיהם בפעם השנייה בחייהם. למזלם, הפעם הם אינם עזובים וחסרי מולדת.

"הזמן אז"ל, החזירו אותן הביתה": אלפים במחאת הנשים להשבת החטופים
במיוחד לכבוד ט"ו בשבט: מבצע הנטיעות המיוחד של קרן קיימת לישראל

עובדי משרד הרווחה דואגים מאז פרוץ המלחמה לרווחתם, ביטחונם ותחושת השייכות של הניצולים, שכמו כל יהודי בעולם רוצים גם הם להשמיע את קולם על זוועת 7 באוקטובר ויחס העולם לישראל מאז שיצאה למלחמה שנכפתה עליה.

ניצולי שואה ממועדון "מופת" בשלומי, שמפעיל משרד הרווחה והביטחון החברתי, אשר פונו באוקטובר האחרון לירושלים, זועמים על שתיקת העולם אל מול הזוועות שהתרחשו שוב נגד העם היהודי, אך כולם מאמינים ש"עם ישראל חי".

הנה כמה מהם. עמנואל רוחלין בן ה־86 הוא סב לחיילת בשירות סדיר, ונכדו צפוי להתגייס השנה, ולדבריו: "בלתי אפשרי למגר את האנטישמיות באופן מוחלט, מכיוון שמדובר באנשים שגדלים לתוך תפיסת עולם זו מדור לדור. אנחנו לא צריכים לפחד - בדיוק כמו החיילים שנלחמו בנאצים במלחמת עולם השנייה, אנחנו ננצח".

עמנואל רוחלין (צילום: משרד הרווחה והביטחון החברתי)
עמנואל רוחלין (צילום: משרד הרווחה והביטחון החברתי)


יבגני מיטלמן, סב לנכד שמשרת בגבול הצפון במילואים, חושב קצת אחרת: "המדינה חייבת להשקיע משאבים רבים כדי להיאבק בשקרים ולהוכיח לעולם שהביקורת נגדה היא למעשה הסתה. אין לנו מקום אחר לחיות בו, לכן אין לנו ברירה ואנו חייבים להילחם בכל הכוח, אחרת לא נתקיים".

יבגני מיטלמן (צילום: משרד הרווחה והביטחון החברתי)
יבגני מיטלמן (צילום: משרד הרווחה והביטחון החברתי)


לדברי שרה טפליצקי, בת 85 שבנה משרת כנהג חובש במילואים: "אנו חייבים להיות מאוחדים, כי אחרת אויבינו מנצלים זאת. אני קוראת לעם ישראל וצה"ל להחזיק מעמד. אנו צריכים להתחזק ולהאמין שאנו ננצח".

שרה טפליצקי (צילום: משרד הרווחה והביטחון החברתי)
שרה טפליצקי (צילום: משרד הרווחה והביטחון החברתי)


קלרה סבירסקי, בת 84 שנכדה התגייס לאחרונה לצה"ל, מספרת: "אני עצמי סייעתי להסברה ושיתפתי סרטונים ברשת, וגולשים מרוסיה הגיבו לי שמדובר בסרטונים ערוכים ומזויפים. ישראל צריכה לפרסם הוכחות לזוועות 7 באוקטובר בכל העולם, ולהיאבק בשקרים שמופצים ברשת. אנו עם אחד, עם המסורת האישית של כל אחד, ואם נמשיך לחיות באחדות ובשמחה - נוכל גם מול אויבים כמו חמאס וחיזבאללה".

ראיסה גובדוב בת ה־84 מוסיפה: "לצערי הרב, האנטישמיות ככל הנראה לא תיעלם, מכיוון שתמיד יהיו אלו שישנאו יהודים. כולנו כאחד צריכים להאמין בניצחון המוחלט, ובכך ננצח את אויבינו".