יהושע שני, אביו של סרן אורי מרדכי שני ז"ל, סיפר היום (חמישי) ב-103FM בשיחתו עם ינון מגל ויוסי יהושוע על פגישתו עם ראש הממשלה: "למרות כל הלחצים, אין מצמוץ מההחלטות", הדגיש.

"אדם עם לב זהב": רס"ן דוד שקורי ז"ל נפל בקרב בצפון הרצועה
נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס תביא לטבח נוסף"

עוד אמר: "יצאנו מחוזקים מהפגישה, התרשמנו שאותן החלטות שהתקבלו בתחילת המלחמה, בקבינט המלחמה, אותן המטרות שהוצבו, מיטוט החמאס, השבת החטופים ושליטה ביטחונית ברצועה, התרשמנו שאין מצמוץ ונסיגה מההחלטות האלה למרות כל הלחצים. גם שאלתי את ראש הממשלה אם העמדה שהוא מביע היא שלו או של כל קבינט המלחמה, והוא אמר בצורה חד משמעית שזו עמדה שכל קבינט המלחמה שותף לה. הוא גם הדגיש שאנחנו נראה בימים הקרובים את המשך התפתחות הלחימה גם באזורים שעד היום פחות נלחמו, אזור רפיח. יצאנו בהרגשה שאכן זה מה שקורה".

לשאלה האם הם הרגישו מראש הממשלה שהוא נמצא בצד של ניצחון מוחלט, ענה: "בהחלט, גם ראש הממשלה אבל לא רק הוא, גם שאר קבינט המלחמה. אנחנו גם כמו כולם קראנו את ה'ג'ורנל וול סטריט 'לפני יומיים, קיבלנו רוח גבית למגמה הזו, גם יש לנו חברים שנמצאים בשטח ולוחמים. זה שבתל אביב ובירושלים נראה שהחיים חזרו למסלולם והמלחמה פחות מורגשת שם, זה לא אומר שהיא לא מתקיימת גם כשאנחנו משוחחים כרגע וגם בעצימות משמעותית היכן שהיא צריכה להתקיים. כשאנחנו מחברים את כל חלקי הפאזל האלו אנחנו מעודדים אבל ברור לנו שזה דבר שיכול להשתנות ולכן פורום הגבורה, שאני ממייסדיו, יחד עם ארגונים נוספים נהיה היום בעצרת גדולה בירושלים שקוראת לא לעצור - לחזק את הקבינט בנקודה הזו לא לעצור בשום אופן. גם ראש הממשלה וגם כל אזרח ישראלי מבין שעומדים על הטריבונה גם חיזבאללה וגם איראן, וכל אויבנו מסביב. עומדים לראות כיצד תסתיים המערכה הזו, וכל אדם מבין, כל אזרח, שאם המערכה לא תסתיים בניצחון מוחץ ומהדהד, נהיה בבעיה גדולה פה. ליבנו עם החטופים ואנחנו מאמינים שכל הדחיפה הזו לניצחון צבאי מוחץ משרת את הבאת החטופים בשלום".

לטענה כי יש רוח של להיכנע לדרישות חמאס, להפסיק את המלחמה, השיב: "אנחנו מודעים שיש רוח כזו, ואנחנו גם לא שופטים. אנחנו לא במקום שבא לשפוט את המשפחות. ההתמודדות הזו בלתי אפשרית וכל מה שהם יעשו או יאמרו אני לא שופט אותם. אבל, ההנהגה המדינית והצבאית צריכה לראות את המבט הכולל והפחות רגשי, ולעשות מה שאכן נכון לעשות, גם מה שנכון להביא את החטופים. לפני שלושה ימים קיבלתי שיחת טלפון מעוזר הרמטכ"ל בתשובה למכתב ששלחנו לפני חודש וחצי, בנוגע להקמת ועדת בדיקה חיצונית שהייתה על הפרק והבנו שירדה. בשיחה הזו הבנתי דברים מאוד חד משמעיים לגבי תוכניות המשך הלחימה, ותוכניות שמשמעותן חיסול מוחלט של החמאס גם בהיבט הצבאי, גם בהיבט האזרחי. אנחנו עם הפנים קדימה ועם תחושה שאנחנו בכיוון הנכון. שמעתי דברים לגבי איך הצבא נערך להמשך הלחימה". 

על בנו, סרן אורי מרדכי ז"ל שנפל ב-7 באוקטובר, סיפר: "הבן נפל בכיסופים, לאחר יום לחימה של 9 שעות. המלחמה תפסה אותו ואת החיילים שלו וקו דיווח 118, על הגדר. הפרצה שהייתה באזור כיסופים, הם הראשונים שעמדו מולה ולחמו בגבורה. חיסלו עשרות רבות של מחבלים והצליחו להגיע בסביבות 4 אחר הצהריים חזרה לבסיס כיסופים בלי פגע. הם התמודדו בסביבות תא שטח של 3 ק"מ מוקפים במחבלי נוח'בה. התמודדו בגבורה, הגיעו לבסיס, התחמשו מחדש ובסביבות רבע לחמש עמדו לצאת ונפל פצמ"ר והרג את אורי הי"ד ואת ראם מאיר בטיטו הי"ד".

לסיום, ציין כי המערכה מכוונת לניצחון, "אבל כפי שאמרתי - הדברים האלו עלולים להשתנות, אתם מודעים למערכת הלחצים הבינלאומיים שלא פוסקים לרגע. זו הסיבה שנצא היום, זה לא קשור לימין או שמאל, כל אזרח חשוב שיגיע לעצרת היום בירושלים כדי לתת את אותה רוח גבית שהממשלה חשוב שתקבל מהעם - ניצחון מוחלט וחד משמעי על האויב הרע והמר הזה"?, כך לדבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM