'נוהגים על בטוח', הוא מיזם משותף של הרשות לביטחון קהילתי, יועצת ראש העיר באר-שבע למעמד האישה ושוויון מגדרי וסניף נגב של עמותת מסל"ן. מדובר בהכשרה שנפתחה בבאר שבע לפני מספר ימים, ומטרתה לתת כלים בידי מורות ומורים לנהיגה, לזהות מצבי סיכון ומצוקה של תלמידיהם, בדגש על בני נוער. באמצעות סדרת מפגשים, סדנאות והרצאות מעולם "התנהגויות בסיכון", יוענקו להם כלים ומיומנויות לניהול תקשורת רגישה ולהיכרות עם גורמי הסיוע העירוניים.

פטריות עשן גדולות, האזרחים נמלטים: צה"ל בגל תקיפות בדרום לבנון | תיעוד
הטקטיקה השטנית של חמאס: מקריב פלסטינים כדי שהעולם ילחץ על ישראל להפסיק

בבסיס המיזם עומדת ההבנה, שמורים לנהיגה נחשפים למגוון אוכלוסיות רחב ולמרות שאין להם כל אחריות מקצועית לאתר, למנוע ולסייע - יש ביכולתם לעשות זאת, כהתערבות ראשונית נדרשת, ככל שיקבלו מידע וכלים רלוונטיים.

התלמידים לעיתים מוצאים במוריהם לנהיגה אוזן קשבת, בימים המתוחים העוברים על ישראל כעת ובנסיבות המאתגרות, על אחת כמה וכמה. הדרכה בניהול אינטראקציה נכונה מותאמת גיל, זיהוי סימני אזהרה שהם בבחינת דגלים אדומים והכרת מערכי התמיכה, כל אלה עשויים לסייע למורים להוות גורמים משמעותיים ואפקטיביים לתמיכה.

מיזם זה מצטרף ליוזמות דומות שמממשות את ''מודל שומרי הסף''. כל הפרויקטים הם פועל יוצא של תפיסה הרואה בהדרכה והכשרת תושבים ואנשי מקצוע, משאב להעצמת החוסן הקהילתי, למרות שזו אינה ליבת עיסוקם. במודלים דומים הוכשרו בעיר במהלך השנה האחרונה גם קוסמטיקאיות, מאבטחי מוסדות חינוך, עובדי מנהלה בבתי הספר וברמנים במועדוני בילוי.