"אנחנו בעד התחרות. תחרות היא בריאה ואכן נפתחו נמלים פרטיים. אבל כיום, נמל אשדוד הוא הנמל הממשלתי היחידי והוא היחיד אשר מוגבל וכפוף לרגולציות שונות, דבר שאינו מאפשר להתחרות באופן שווה", התריע יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר, בדיון מיוחד שהתקיים היום (ראשון) ׁבוועדת הכלכלה של הכנסת בסוגיית המגבלה על פעילות נמל מספנות ישראל.

כולם התעסקו באיום הטילים של נסראללה, ואף אחד לא שם לב לדבר החשוב בנאום
גנץ במסר לארה"ב: "מתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית"

"דוגמא לאחת ההגבלות שיש עלינו היא שנמל אשדוד חתום על הסכם עם ההסתדרות, שלא משנה מה קורה, 70% מעלות השכר אנחנו מחויבים לשלם משכורות. זאת, גם אם לא תיכנס אפילו ספינה אחת לנמל", הוא הסביר – "במידה ורוצים להסיר את המגבלות. תסירו גם מאיתנו. אנחנו נתמודד עם זה".

מנכ"ל נמל אשדוד, אלי בן יוסף, ציין כי הנמל ערוך לקליטת אוניות באופן מלא וללא תורים. "הרקע לתורים הוא משבר הקורונה, אשר יצר עומס בכל הנמלים בעולם ולא רק בנמל אשדוד. הנמל השקיע כספים רבים ואף קלט עובדים במהלך המלחמה, כך שהוא כעת יעיל יותר, מהיר יותר וערוך לקלוט כל קיבולת, גם במידה ויגיעו אוניות נוספות מנמלים אחרים".

בדיון בוועדת הכלכלה, בראשות ח"כ דוד ביטן, השתתפו גם נציגים מטעם משרד התחבורה, רשות הספנות והנמלים, משרד האוצר, חברת נמלי ישראל, ההסתדרות הכללית וארגונים כלכליים.