במסגרת פעילות התנדבותית מרגשת, חניכי תוכנית "מתגייסים לתעסוקה" יצאו לחלק מרקים, מאפים ושתייה חמה לדרי הרחוב בירושלים. החניכים, העובדים במשרה מלאה במהלך השבוע, רתמו את בעלי העסקים הירושלמים שתחתיהם הם עובדים - ויצאו בשעות הערב לחלק מזון איכותי לדרי הרחוב ועובדי הקבלן הפוקדים את מרכז העיר בחורף הירושלמי הקר.

"מלחמת דת": חמאס מאיימים לאור הגבלות העלייה להר הבית | דיווח
"הכרזת מלחמה על הציבור הערבי": חשש להתלקחות בעקבות החלטת הר הבית

לאחר ההתנדבות, ציינו החניכים כמה נהנו מהשיח עם דרי הרחוב: "ראיתי בעיניים שלה שמה ששימח אותה זה לא המרק שהבאתי, אלא השיחה שניהלנו. ההתעניינות בה עשתה לה את היום והיא חייכה חיוך ענק", סיפר אחד החניכים על אחת הנשים שפגש במהלך ההתנדבות. 

"מתגייסים לתעסוקה" פועלת זו השנה השנייה על ידי מחלקת הנוער בעיריית ירושלים בשיתוף האגף לקידום עסקים ורשות התעסוקה בעירייה וביחד עם הסוכנות היהודית. מיד לאחר תחילת המלחמה התגייסו חניכי התוכנית לתמיכה בעורף הירושלמי להתנדב בעשרות מוקדי עזרה ותמיכה לכלל האוכלוסיות בעיר, כמה שבועות לפני שיתגייסו לצה"ל בכדי להצטרף למערכה.

תיעוד של פעילות הכוחות בבית החולים "נאצר" ואיתור ארגזי התרופות (צילום :דובר צה"ל)

המיזם מהווה תוכנית לעבודה מועדפת קדם־צבאית, היחידה בישראל המעניקה מענה למתגייסי חודש מרץ בהשתלבות בשוק העבודה לתקופה קצרה עד למועד גיוסם. בתוכניות משתתפים בני נוער מרחבי ירושלים, שעברו תהליך מיון קפדני הבוחן את יכולתם הקבוצתית ושאיפותיהם. הם עוברים בתוכניתהדרכות שבהן רוכשים כלים להתנהלות כלכלית נכונה, ערכים חברתיים והכנה מנטלית וערכית לשירות משמעותי בצה"ל. 

מייסד התוכנית נדב רחבי מספר: "אנחנו רואים בכל יום את דרי הרחוב בדרך לעבודה. אני מקווה שנצליח לתת להם תחושה טובה של יחס חם עם פינוק טעים, וזה גם חלק מהתוכן שספגו החניכים לקראת השירות בתקופה המאתגרת הזאת". מעיריית ירושלים נמסר: "אנחנו גאים בחניכים, שפעילותם מחממת את הלב ומדגישה נתינה לצד אחריות חברתית וסולידריות".