קמפיין לחיזוק העוצמה ועידוד המורל של תושבי שדרות עלה השבוע לאוויר בהפקת דוברות עיריית שדרות. ברחבי הארץ הוצבו עשרות שלטי חוצות המעדכנים בדרכים על המרחק מהבית - לשדרות. הקמפיין, שהחל היום, נועד להעניק לתושבים את האופטימיות והתקווה ששדרות עוד תמשיך להתפתח, שהעיר מתגעגעת אליהם, ושבכל שלב שיבחרו לחזור - היא תמיד כאן.

מהפך של 180 מעלות: השינוי המשמעותי מהעסקה הקודמת

כבר 4 חודשים וחצי שתושבי שדרות פזורים בבתי מלון ברחבי הארץ. הם, כמו עשרות אלפי תושבי עוטף עזה, פונו מבתיהם לאחר השבעה באוקטובר ומאז הם מנסים לנהל חיי שגרה חדשים הרחק מהעיר שהם כה אוהבים. לאחרונה החלו תושבים לשוב לעיר ושירותי העירייה אט אט מתחילים להיפתח, תוך המשך הפעלת שירותי הרשות בכל המרחבים בארץ.

ביום שני האחרון נהגים ברחבי הארץ נחשפו לשלטי חוצות ענקיים תחת הכותרת "שדרות מתגעגעת". השלטים מציינים כמה קילומטרים יש מהמקום בו הוצבו ועד ההגעה הביתה - לשדרות.

"מטרת הקמפיין היא לומר לתושבים שלנו כמה אנחנו מתגעגעים אליהם ושאנחנו כאן בשבילם היכן שהם נמצאים, בין אם הם החליטו לחזור לעיר ובין אם הם במקום אחר בארץ. בנוסף, הפעלנו גימיק מיוחד בשיתוף אפליקציית Waze: לאורך כל תקופת המלחמה, לכל נהג שהגיע לאזור שדרות קפצה התראה כי המקום מסוכן. החלטנו להעניק לכל מי שמגיע לעיר חוויית נסיעה קצת שונה ומרגשת. לא משנה אם הוא רק קפץ להצטייד מהבית או חזר לעיר. הרשות שמחה בהחלטתו ותמיד כאן עבורו", מספרת אלינור שישפורטיש, מנהלת מחלקת מדיה ודיגיטל בדוברות עיריית שדרות, שהייתה שותפה לפרויקט, יחד עם דובר העירייה, ירון ששון, ואחראית תקשורת ופרסום באגף, אביה פרץ.

במקביל לשלטי החוצות הפזורים לאורכה של המדינה, הוצבו גם שלטים ברחבי העיר המציינים לעוברים ושבים את הדברים שאליהם התגעגעו לאורך כל התקופה וכמובן למקומות האהובים בעיר. כך למשל הוצב שלט המציין את הגעתם אל גן השעשועים אהוב, למתנ"ס או לגינה ציבורית.

"הרעיון נולד משיח עם התושבים עצמם. למה הם הכי מתגעגעים ולרוב אלו הדברים הפשוטים באמת. היום מעריכים יותר את האופציה להניח סיר מרק חם על האש, להתפנק במיטה שלנו, או לצאת לפארק הקרוב במרחק הליכה. אנחנו משתדלים לאפשר להסתכל גם בעייני בתושבים את הדברים הטובים והחיוביים שהיו חלק מחייהם בשדרות. להעביר להם חוויה אחרת, נעימה יותר, רגועה יותר שמזכירה להם את הבית שהם כה אוהבים", מסבירה אלינור.

במיזם נוסף חולקו דגלי רכבים ממותגים לתושבים ולאורחים במיתוג: "כל הדרכים מובילות הביתה - לשדרות". לאורך כל כבישי ישראל יזהו כעת את תושבי שדרות הגיבורים ויחד נרים את המורל הלאומי.

בקרוב יצא לאור קליפ מרגש בו לקחו חלק כ-40 מילדי שדרות ששרים יחד עם הזמר הראל סקעת גרסת כיסוי לשירו "עוד יאיר עליי". בקליפ, שצולם גם הוא כחלק מהקמפיין, עוברים הילדים יחד עם סקעת בין המקומות שנפגעו בשבעה באוקטובר בעיר ושרים באופטימיות ובתקווה על הימים שיבואו ועל האמונה שהאור עוד יאיר על שדרות. 

ראש עיריית שדרות אלון דוידי: "בחודשים האחרונים התכוננה העירייה לשובם הביתה של חלק מתושביה. פתחנו את שירותי העירייה והעיר אט אט חוזרת לחיים. חלק מהתושבים החליטו לחזור ולאחרים זה ייקח עוד זמן. אנו עומדים לרשות התושבים שלנו בכל מקום, בין אם הם החליטו לחזור לעיר ובין אם עדיין מתגוררים במגורים זמניים ברחבי הארץ. העירייה נמצאת לרשותם והולכת איתם יד ביד בכל החלטה. אנו מאמינים ששדרות עוד תשוב לשגשג ולהוות בית עבור התושבים האהובים שלנו. שדרות מתגעגעת אליהם".