מרתון winner ירושלים צפוי לארח כ־40 אלף משתתפים מהארץ ומהעולם. מדובר במספר הגבוה ביותר בתולדות התחרות, כאשר יותר מעשרת אלפים רצים יגיעו מכוחות הביטחון בסדיר ובמילואים. במרתון ישתתפו גם נבחרות של רצים מיישובי הדרום, מעוטף עזה ומצפון הארץ.

"בעיניו כל החללים הם קיסמי שיניים": מתקפה יוצאת דופן בסעודיה נגד סינוואר ונסראללה
הנסיעה לוושינגטון השתלמה: ברשתות פרגנו להחלטה של גנץ לעמוד מול נתניהו

בין הרצים גם ד"ר פרידמן, מתרגמת במקצועה, שלוקה בעיוורון כבר 15 שנה ותשלים מקצה של 10 ק"מ במרתון. "כשהייתי ילדה, התפתחה אצלי מחלת ראייה שהחמירה לאורך השנים. תמיד ידעתי שאצטרך להסתגל ולהסתדר, לא נתתי לעיוורון לעצור אותי ואני ממשיכה לעסוק במה שאני אוהבת, כולל ספורט", היא אומרת.

ד"ר פרידמן תשתתף במרתון כחלק ממועדון הריצה "קשר עין" - קבוצה ייחודית של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה המשתתפים במרתונים בארץ ובעולם. בחסות הטוטו, מפעילה עמותת על"ה (העמותה לקידום הסטודנטים העיוורים בישראל) את מועדון הריצה שהוקם ב־2017 בירושלים, במסגרתו פועלות קבוצות בחיפה, בבאר שבע ובמודיעין, בתמיכת משרד הרווחה.

"הצטרפתי לקבוצת קשר עין לפני כארבע שנים. אנשים לא מבינים את הכוח של ספורט בקבוצה. עבור הרצים מדובר בסוג של משפחה שנייה. אנחנו משתתפים באירועי הספורט הגדולים והמשמעותיים בכל הזדמנות שיש לנו", מספרת ד"ר פרידמן.

לדבריה, "השאלה הכי נפוצה שאני שומעת כשאני מספרת על הקבוצה היא איך עיוורת יכולה לרוץ? התשובה היא המתנדבים המדהימים שלנו, אנשים שמתמידים לא פחות מהרצים, אם לא יותר. כל אחד מהמתנדבים מלווה אותנו באימונים ובמרוצים. הם צמודים אלינו, מלווים אותנו במסלולים, מקפיצים ומחזירים אותנו הביתה ומשתפרים יחד איתנו ממרוץ למרוץ. זה סוג של יחסי גומלין, אנחנו מחזקים זו את זה ודוחפים להיות טובים יותר".