בעקבות המלחמה, מסתמנת עלייה בביקושים לתחפושות הקשורות לכוחות הביטחון וההצלה. אומרים בענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר. בענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר קוראים לציבור, לא לוותר על סממני החג וכמובן לשמור על בטיחות. 

נסראללה לעולם לא יודה בזה, אבל הלילה פגענו בנשק הסודי שלו
מיד לאחר ההודעה של הגרי על ההישגים בצפון, הוא קיבל את הבשורה מהתושבים

בענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ציינו, כי על רקע על רקע ביטולי הפסטיגל, קרנבלים ועדלאידעות בחלק מהרשויות והיעדר להיטים מיוחדים, בולטת דרישה ברורה לתחפושות הקשורות לכוחות הביטחון והצלה, בהם חיילים, שוטרים וכבאים. 

גם מסתמנת דרישה לאביזרים ודמויות המשוייכים לכוחות הביטחון, בהם  דובר צה"ל דניאל הגרי ולוחמי סיירות הפועלים בשטח.

עוד ציינו בענף הצעצועים, כי בכל הנוגע לתחפושות המיועדות למבוגרים, נראה שעדיין אין ביקוש לתחפושות אלו, ככל הנראה על רקע חוסר הוודאות הבטחונית, כאשר לציבור עדיין לא ברור אם וכמה מסיבות למבוגרים יתקיימו. 

בענף הצעצועים העריכו, כי מחירי התחפושות נעים השנה בין 49 ל-200 שקלים, כאשר  מבחר התחפושות גדול. חווית רכישה מובהקת קיימת בחנויות הפיזיות, בהן יש שירות, יכולת החלפה, קבלת תחפושות ואביזרים הנרכשים באופן מיידי. 

"נראה שהציבור מבין את היתרונות של רכישה והזמנה מחנויות בשוק המקומי בארץ. גם לנו ברור, שרכישה בארץ תומכת בעסקים המקומיים ומבטיחה את הגעת המוצר בזמן ובעיקר את עמידתו בתקני הבטיחות המחמירים שנועדו להגן על ילדים וטף", אמרו עוד באיגוד לשכות המסחר.  

באיגוד התריעו, כי מידי שנה נפגעים בחג הפורים ילדים ובני נוער, כתוצאה משימוש בחזיזים, זיקוקין, נפצים, קפצונים ושאר חומרי נפץ מאולתרים  או צעצועים מסוכנים האסורים למכירה על פי חוק.

העדלאידע בחולון, צילום: אבשלום ששוני

בענף הבהירו, שצעצועים מסוכנים אסורים על פי הגדרתם הם: צעצועים שהשימוש בהם עלול לגרום לנזק גופני, לסכן את בריאות הציבור או לגרום להטרדה, בהלה, גירוי ודמע.

לדברי מאיר קלוגהפט, יו''ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ''ל שחק-נא - "על אף תקופת החירום יש הכרח לשמור על שגרת הילדים ובני הנוער, בימים אלו מורגשת פעילות ערה לקראת חג הפורים".

ערן טל, מנהל תחום הצעצועים בלשכת המסחר, המליץ בעת הקניות לקראת פורים: "חשוב מאוד שהורים יוודאו, כי ילדיהם ערים לסכנות שבמוצרים אלו ובמקרה הצורך אף יאסרו עליהם לרכוש ולשחק עם צעצועים מסוכנים, שעלולים לפגוע בהם או באחרים".