בצל המלחמה והמשבר העמוק ערך בשבוע שעבר ארגון גשר, שפועל כבר יותר מ־50 שנה לחיבור וחיזוק הקשר בין חלקי העם, קורס הכשרת מנחות ומנחים בהליך מהיר, במטרה להוביל קבוצות ומפגשי שיח ולסייע במאמץ לגשר בין החלקים השונים בחברה הישראלית. לאחר תהליך איתור ומיון של למעלה מ־100 מועמדים, נבחרה קבוצה של 15 שעברו את ההכשרה ויהפכו למנחים מן המניין.

לנטרל את בן גביר וסמוטריץ' במכה: התוכנית הגדולה של ביידן לסיום המלחמה
לישראל ירד האסימון: משוואת הבלהות שתדחוק את נסראללה מעבר לליטני

במהלך תהליך ההכשרה עברו המנחים החדשים תהליך קבוצתי מעמיק שכלל שיח זהותי סביב המוטיבים היהודיים והישראליים המשמעותיים, וכמו כן המנחים קיבלו כלים להנחיית קבוצות וליצירת שיח משמעותי. 

המנחים מצטרפים כבר בימים אלה למאמץ של הארגון ליצירת שיח קשוב ומחבר, ויחד עם 120 המנחים אשר כבר קיימים בארגון הם יעבירו סדנאות והדרכות לתלמידי בית ספר חילוניים, דתיים וחרדיים, למפקדים וחיילי צה"ל, לצוותי הוראה, לרכזים חברתיים ולקבוצות נוספות בכל רחבי הארץ. 

המנחים יעבירו הדרכות בנושאי גיבוש וחיזוק תחושת השייכות והלכידות, כחלק מתמיכה במשימה הצה"לית והחברתית. הארגון אף יצר יחד עם משפחות שכולות את "חמשת כללי גשר לשיח בונה", אשר מטרתם למתן את השיח האלים והמפלג שהולך ומתפשט. כחלק מתהליך ההדרכה וההכשרה, המנחים החדשים יעבירו למודרכים גם את כללי השיח החדשים של הארגון והמשפחות.

מנכ"ל גשר אילן גאל דור אמר ל"מעריב": "שמירה על הלכידות החברתית היא צו השעה. הביקוש לפעילות גשר עלה משמעותית בעת האחרונה. עם ישראל ומדינת ישראל מצויים בימים אלה במאבק במספר חזיתות, בראש ובראשונה המלחמה המתמשכת ברצועת עזה ובגבול הצפון, והחזית השנייה, שאסור לנו להזניח, היא המשבר החברתי.

"אנו נמצאים בתקופה מורכבת מאי־פעם, שבה הלכידות והחוסן החברתי חיוניים מתמיד על מנת לשמור על ביטחון המדינה. המנחים החדשים יתחילו לצאת לשטח כבר בימים הקרובים, יחד עם עשרות מנחי גשר הקיימים, ויחד נפעל בכל רחבי הארץ כדי ללכד ולחזק את החברה הישראלית".