אירועי 7 באוקטובר הובילו יהודים רבים בעולם לחשיבה מחודשת על מקומם, ועל השייכות והקשר שלהם לישראל. מפרוץ המלחמה מדוּוח חדשות לבקרים על זינוק של מאות אחוזים בהיקף האירועים האנטישמיים בעולם.

אמו של החטוף לנתניהו: "ניהלת קמפיין נגדי, נרדוף אותך"

השפעת ה-7 באוקטובר: הישראלים מרגישים יותר מחויבות ליהדות התפוצות

בד בבד, הקהילות היהודיות מביעות תמיכה בישראל ורצון עז להתאחד, לסייע ולתרום, לא רק כלכלית ומורלית, אלא גם לקחת חלק פעיל ביישוב מחודש ובתקומה במדינת ישראל. לא בכדי, מתחילת המלחמה דווח על עלייה של מאות אחוזים בפתיחת תיקי עלייה, ואף עלייה בפועל לישראל של אלפי עולים חדשים ממגוון מדינות.

המיזם החברתי Belong, בבעלות היזם ואיש העסקים גלעד רמות, הוא הארגון הפרטי הראשון בישראל המעודד עלייה של יהודים לארץ במטרה לקרב את יהודי התפוצות לישראל, להניע אותם לממש את זכותם לחיות בישראל, לשפר את תהליך העלייה והקליטה בחברה הישראלית - ובכך לחזק את צביונה של ישראל כמדינה חופשייה ומשגשגת.

המיזם הוקם מתוך ההבנה שישראל היא בית לכל יהודי בעולם, ובמטרה לחזק את השייכות והקשר בין יהודי התפוצות לישראל ולסייע לעולים בתהליך עלייה וקליטה ידידותי ומיטבי. Belong מציע פתרון פרסונלי, מקצועי ומשלים לשירותים הקיימים, מתוך אמונה כי עלייה מאסיבית של עולים לישראל תסייע בחיזוק העם והמדינה, בייחוד בעת הזו, ותהווה מקור למציאת משמעות, הגשמה וצמיחה אישית לכל עולה.

שער עלייה למטוס, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
שער עלייה למטוס, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

לצד ארגוני עלייה מוכרים, צוות Belong מציע לכל העולים סיוע במימוש זכויותיהם כעולים וכן תמיכה בתהליך העלייה והקליטה באמצעות ליווי אישי ואנושי - החל מהמשימות הבירוקרטיות, דרך כלים מעשיים ושירותים הכרחיים וכלה בהצעת מסלולים מותאמים לדיור, תעסוקה, לימודים ועוד, תוך מתן דגש על קליטה מהירה והשתלבות מלאה ומוצלחת בחברה הישראלית.

מארינה מקסימיליאן, אלברט אסקולה, אנה ארונוב, טיטי איינאו ואוראל צברי עלו לישראל בשלב זה או אחר בחייהם. יחד עם עולים חדשים שעלו לישראל לפני ואחרי המלחמה, הם השתתפו בקמפיין בינלאומי שיעלה בישראל ובחו"ל, שמשקף את העלייה ממגוון מדינות בעולם.