דיון דחוף התקיים אתמול (חמישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת בעקבות עיכוב של שנתיים בפתיחת הרכבת מהדרום למרכז.

ח"כ אברהם בצלאל הסביר כי במשרד התחבורה אומרים שמשרד הביטחון צריך למגן, ובמשרד הביטחון מפנים בחזרה למשרד התחבורה.

"האם זה המסר שלנו לתושבי הדרום? מה אם לא הרכבת יביא לחיבור של הפריפריה למרכז?", שאל.

הרכבת חזרה חלקית לדרום והתושבים זועמים: "הודאה בכישלון"

אחרי הסנקציות: ממשל ביידן שוקל צעד חסר תקדים נגד ההתנחלויות

מנכ"ל הרכבת משה זנה אמר כי כשצה"ל מורה לסגור את התחנה, אין לרכבת שיקול דעת. נציג אגף המבצעים בצה''ל סא"ל ירין עמר הסביר כי בהתאם להערכת המצב החליט צה"ל שקטע של 4.4 קילומטר, מיד מרדכי ועד דרומית לנחל שקמה, חשוף לאיום של חוליות נ"ט, ומול האיום הזה יש תוכנית מיגון.

יו"ר הוועדה דוד ביטן שאל מי יממן את המיגון, ועמר השיב כי יש תוכנית מוכנה. עם זאת, הוא לא יוכל להתייחס למימון ותקצוב, מכיוון שאינו בקי בנושא. זנה אמר כי משרד הביטחון קיבל 40 מיליון שקל לתכנון וביצוע, והוא האחראי. ביטן הגיב: "אם נחכה למשרד הביטחון, זה לא יקרה".

ביטן סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה סבורה שיש לסיים את העבודות, כולל המיגון, בהקדם, על מנת לחבר את שדרות למרכז. הוועדה סבורה שצריך למצוא לכך תקציב, ולא פוסלת שימוש בתקציב מנהלת תקומה, והביצוע והתכנון צריכים להיות בידי הרכבת ולא בידי משרד הביטחון".

אלון דוידי ראש עיריית שדרות (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
אלון דוידי ראש עיריית שדרות (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ראש עיריית שדרות אלון דוידי אמר ל"מעריב" בתגובה כי "תודעת המיגון, שבמסגרתה התחפרנו שנים מאחורי מחסות, הסתתרנו מאחורי חומת מגן והתפללנו על חיינו במיגוניות - התנפצה לנו בפנים. אני מציע להשקיע את התקציב המיועד למיגון הרכבת בשיקום של תושבי האזור ובצרכים מהותיים לצמיחה".