שירה מדר חזרה הביתה לשדרות רק לפני חודש לאחר שבמשך חמישה חודשים שהתה מחוץ לעיר במסגרת פינוי התושבים. בעוד כמה חודשים תקיים בעוד תקיים חגיגת בת מצווה ובמסגרת ההכנות לאירוע היא לומדת יחד עם הוריה מתוך המקורות היהודיים שירות ופרשות ובאחרונה למדו יחד את שירת דבורה, שירת הניצחון של עם ישראל.

יום אמנויות המילה וקונצרט תפילה בשדרות: אירועי התרבות לחוה"מ
שדרות מתעוררת לחיים: גם ותיקי העיר חזרו לביתם

פתיחת מוסדות הלימוד בשדרות (צילום :פלד ארבלי)

בשירת דבורה היא מהללת את בני ישראל, אלו שיצאו והתנדבו להלחם למען הגנה על עם ישראל. מתוך השראה שהעניקה לה השירה של דבורה, ביקשה שירה להעניק כבוד ולשבח את חיילי צה"ל המחרפים נפשם בהגנה עליה, על בני משפחתה חבריה ותושבי ישראל כולם והחליטה להפתיע אותם בנקודת ההתכנסות שלהם, בפינה החמה בשדרות, במבחר תבשילים שהכינה לכבודם.

כלת בת המצווה הגיעה יחד עם אמה והפתיעה את החיילים הגיבורים בפסטות שונות, נקניקיות ותבשילים נוספים שאוהבת לבשל. החיילים נהנו, התרגשו ושמחו לחגוג עם שירה  לצד אזכור שירת דבורה שהעניקה לה את ההשראה למעשה.

חזרה ללימודים בשדרות (צילום: פלד ארבלי)
חזרה ללימודים בשדרות (צילום: פלד ארבלי)

"למדתי עם ההורים שלי על שירת דבורה ויצאנו ביחד להתנדב ולשמח חיילים זה היה לי כיף לראות את החיילים שמחים ונהנים מהאוכל שלי וזה ריגש אותי מאוד שמחתי לתת לחיילים שנותנים לנו הרבה ומגינים עלינו מכל כיוון", מסכמת שירה את החוויה.

אלון דוידי, ראש העיר: "שירה היא דוגמה והשראה לצעירים המבקשים להעניק חזרה ולהביע הערכה על כל שנעשה עבור כולנו. אני מחסר אותך ואת חיילי צה"ל ומי ייתן ויהיו לנו סיבות רבות לשמוח ולחגוג".