אלי בן שם, יו"ר 'יד לבנים' התראיין הבוקר (חמישי) ברדיו 103FM לניסים משעל וטל שלו, והתייחס לחשש המוחשי בפגיעה בטקסי הזיכרון השנה. כזכור, אתמול התריע בן שם בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, באשר לחשש, נוכח השבר בעם, לדבריו: "משפחת השכול תמיד הייתה קודש הקודשים של החברה הישראלית. בקשתנו שתנחה את הגופים האמונים על טקסי הזיכרון להיערך בהתאם מבעוד מועד על מנת למנוע אי נעימויות". 

ארה"ב נגד ההחלטה להדחת יו"ר 'יד ושם': "לשמור על עצמאותו של המוסד"

מכתב התמיכה של חוקרי השואה בדני דיין: "לא משחקים עם נכס כמו 'יד ושם'"

בן שם הסביר: "אני מקבל פניות ממשפחות רבות מאוד, שלא רוצים פוליטיקאים, אנשי צבא, לא רוצים מי שלא שירת בצבא. כל מיני בקשות ואיומים - שאף אחד לא ידבר ואף אחד לא ייכנס. זה גם היה שנה שעברה, אבל השנה זה בעצימות הרבה יותר גבוהה. צריך לתת כבוד לנופלים, הנופלים והמשפחות, בזכותם כולנו חיים בארץ הזו. הם שילמו מחיר כבד ואנחנו צריכים לתת להם את הכבוד. לנגד עיניי דבר אחד - קדושת היום, לתת כבוד לנופלי המערכה ולמשפחות שלהם".

עוד טען יו"ר 'יד לבנים כי "יום הזיכרון זה אירוע הכי גדול שמפיקה מדינת ישראל, מיליון וחצי איש מגיעים ל־54 בתי קברות צבאיים. אני רוצה שיום הזיכרון הקרוב יעבור באחדות ובקדושה. מי שאמון על זה זה שר הביטחון, לכן פניתי אליו ואל ראש הממשלה, אנחנו חודש לפני היום הקדוש ועלינו להשקיע מחשבה ולדאוג שהיום הזה יעבור בכבוד".