עונת הרחצה נפתחה היום (שני) רשמית. במסגרת עונת הרחצה ייפתחו 157 חופי רחצה מוכרזים. לאורך הים התיכון יפתחו 104 חופים, סביב הכנרת 33, בים המלח 16 חופים וארבעה נוספים בים סוף. משרד הפנים הודיע כי עונת הרחצה תימשך עד ה-31 באוקטובר.

אחרי זעם הרשויות על ביטול ההגבלות המפתיע: בפיקוד העורף מתרצים את הפארסה
נתניהו הזמין חלק מראשי האופוזיציה לעדכון; דיווח: "תקיפה באיראן - תיתכן היום"

מנתונים שנאספו על ידי משרד הפנים בעונות הרחצה הקודמות עולה, כי כ-90% ממקרי הטביעה התרחשו בהיעדר מציל, בחוף אסור לרחצה, או לאחר סיום שעות שירותי ההצלה וכן בעקבות כניסה במצב שיכרות לים. 

"משרד הפנים ממשיך בכל דרך לקדם רחצה בטוחה ומהנה בחופים, בין אם מדובר בהעברה של תקציבים, או בהקמה של חופים מוכרזים", ציין מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ. "עליכם, הציבור, מוטלת משימה אחת: שמרו על חייכם ורחצו רק בחוף מוכרז ובשעות ההצלה".

שר הפנים משה ארבל ציין כי משרדו עושה הכל על מנת שהרוחצים יהיו בטוחים בחופי הרחצה המוכרזים והפתוחים ללא תשלום. "אני קורא לכולם לשמור על החיים ולהקשיב להנחיות ולאזהרות ולא לשחות בחוף ללא מציל".

כללי זהירות ובטיחות

בתוך כך, מומחים במחלקה לחינוך וקידום הבריאות בשירותי בריאות כללית, המליצו על שורת כללי זהירות בעת השהות בים או בבריכת השחיה:

רחצה בים או בבריכה חייבת להיעשות בהשגחת מציל.

גם אם הים נראה שקט, חשוב לא להתרחץ בחוף שאין בו תחנת הצלה פעילה.

חשוב מאוד להישמע להוראות המציל וחשוב להסביר לילדים את משמעותם של צבעי הדגלים בחוף כסימני אזהרה ואת הסכנות הטמונות ברחצה בים ללא השגחה.

ההורים יכולים לתת לילדים דוגמא אישית כשימנעו מלהיכנס לים או לבריכה שאין מציל בסביבה, או כשהם נשמעים להוראות המציל.

בריכת שחייה (צילום: רוני שוצר, פלאש 90)
בריכת שחייה (צילום: רוני שוצר, פלאש 90)

חשוב שלא להשאיר ילדים קטנים על שפת הים או בבריכה ללא השגחה, אפילו לא לדקה אחת. ילד שמסוגל לזחול מסוגל להגיע למים והוא עלול לטבוע גם במים רדודים ביותר.

חשוב ללמד את הילדים לשחות. גיל 5 הוא גיל מתאים לילד לרכוש מיומנויות שחיה. 

במקביל, כאשר משתמשים בבריכות מתנפחות בחצר, גג הבית ועוד, או בעת השהות בפארקים, אתרי נופש, חופי הים וכד' - חשוב להקפיד תמיד לרוקנן מיד לאחר השימוש בהן.

בבריכות גדולות הממוקמות בחצר הבית ועוד, חשוב להקפיד על כך שהן תהיינה מגודרות לחלוטין וכשהילדים נמצאים בסביבת הבריכה נדרשת השגחת הורים מלאה.