אחיות ואחים, שהפגינו אומץ וגבורה בטיפול באזרחים ובחיילים ב־7 באוקטובר יקבלו היום אות הוקרה מנשיא המדינה יצחק הרצוג. בין מקבלי האות, שיוענק במסגרת טקס הוקרה לאחיות ולאחים, שושי דיאמנט מקיבוץ צאלים, אחות בבית החולים השיקומי 'עדי נגב – נחלת ערן', באותה השבת בשעות הבוקר, יצאה שושי החוצה מביתה שממוקם ליד שער היישוב, והבחינה בקרוב ל-400 איש, חלקם מדממים, חלקם ירויים ופצועים, חלקם נוסעים במכוניות ירויות – נוהרים לתוך הקיבוץ שלה ונואשים לעזרה. 

בעיצומה של המלחמה: "חוסר אמון מוחלט בין נתניהו, גנץ וגלנט"
המעצמה האירופית שמסרבת להגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור

שושי אחות במקצועה במרכז הרפואי לשיקום ע"ש הארווי וגלוריה קיילי שב"עדי נגב-נחלת ערן", כך שידעה שביכולתה לטפל בפצועים. היא הגיעה במהירות למרפאה בקיבוץ, טיפלה בפצועים וסידרה אותם לפי חומרת הפציעה, מי שעם כדור או מדמם טיפלה בו מיד, ומי שפצוע קשה ניסו לפנות לבית החולים. היו מספר פצועים קשה בהם טיפלה בו זמנית, את השאר הובילו לחדר האוכל, שם דאגו להם למחסה ומזון.

שושי הזעיקה אמבולנסים אך לקח להם זמן להגיע כך שבהחלטה מהירה החליטה לפרק את הכיסאות מאחד הרכבים של הקיבוץ וכך פינו את הפצועים. שושי טיפלה בילדים עם רסיסים בראש, בצעירים שפצועים קשה, נערות רבות שהיו בהיסטריה לאחר המסיבה ומתלבטות אם לספר להורים, היא דאגה להרגיע אותן בעצמה, כשהן אלו שירויות וסובלות מכאב.

שושי מודה ואומרת: "זאת זכות גדולה עבורי, לקבל את האות מנשיא המדינה. אני לא חושבת שאני גיבורה, פעלתי מתוך תחושה של שותפות גורל וערבות הדדית ובמטרה להציל כמה שיותר חיי אדם. להיות אחות זה לא מקצוע, זה ייעוד. אמשיך לתת מעצמי כל עוד אוכל ללא כל חשש. בימים קשים אלה שבהם נלחמים מיטב בנינו ובנותינו בשמירה על הבית ובעוד הצוותים הרפואיים מטפלים באלפי פצועים מאז החלה המלחמה - אנחנו מבינים היטב עד כמה העורף והחזית שלובים זה בזה".

אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר השיקומי 'עדי נגב – נחלת ערן' שהמליץ על שושי לקבלת האות: "כמי שמכיר את שושי תקופה ארוכה, בהיותה אחות מסורה במרכז הרפואי לשיקום שהקמנו בכפר, אני יכול להעיד כי היא מלאת נתינה ותשוקה למקצוע. שושי מטפלת בחולים במרכז הרפואי לשיקום במסירות רבה, ביניהם חיילים ופצועי מלחמה. תמיד עם חיוך על הפנים ומילים מעודדות. שושי ראויה בעיניי למעמד אות הנשיא, היא מסמלת את רוח ההתנדבות והנתינה מאז השביעי לאוקטובר ובכלל. שושי ממשיכה לתרום ולפעול בהתנדבות, תוך דוגמא אישית מעוררת השראה. תרומתה לרוח, לעוצמה ולגבורה גדולים מאוד".