יותר מחצי שנה לאחר השבעה באוקטובר, החלו להגיע הקרווילות המיועדות למשפחות המפונות מקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה, ליישוב עומר הסמוך לבאר שבע, שם צפויות המשפחות להשתכן עד שתתאפשר חזרה מלאה לקיבוץ.

בניסיון לשקם את יישובי העוטף: זו ההחלטה שאושרה בממשלה
"להפוך את הקושי למנגנון": התכנית הייחודית לפיתוח חוסן בקרב בני נוער

ארז בדש, ראש מועצת עומר החדש, מסר: "יום לאחר המתקפה מאיראן אשר נחלה כישלון חרוץ והצלחה כבירה למערכת הביטחון בהגנה על שמי המדינה, אני גאה לראות את הקרווילות מגיעות לעומר ולסייע לתושבי כיסופים לזכות באיכות חיים, בשקט וברגיעה בתקופה הקרובה בעומר. זו הזדמנות להודות לפיני על היוזמה והפיכתה למציאות, בה המשפט כל ישראל ערבים זה לזה מקבל משנה תוקף".

ארז בדש (צילום: אלעד מלכה)
ארז בדש (צילום: אלעד מלכה)

"פיני" אליו מתייחס ראש המועצה, הוא פיני בדש, ראש המועצה המיתולוגי הקודם של עומר ודודו של ארז שבתקופת כהונתו התקבלה ההחלטה על המהלך הזה. עוד הוסיף האחיין בדש: "לאורך החודשים האחרונים נערכו סיורים, מפגשים ואירועי תרבות בעומר בו השתתפו תושבי כיסופים, למחר תוכנן מפגש היכרות של ילדי הקיבוץ עם בית הספר היסודי "עומרים", הספרייה, הספורטק, ובמתחם גני הילדים "סיגלון".

קיבוץ כיסופים נמצא בנגב המערבי בשטחה של המועצה האזורית אשכול, כ-2 ק"מ מהגבול, מזרחית לעזה. הוא עלה לקרקע בשנת 1951 ע"י גרעינים מדרום וצפון אמריקה. ב-7 באוקטובר חדרו עשרות מחבלי חמאס לקיבוץ כיסופים, הם רצחו 12 מחבריו, ועוד שישה עובדים תאילנדים.

אחד מחברי הקיבוץ נחטף לרצועת עזה ולמבני הקיבוץ נגרם הרס כבד. במוצאי שבת פונו המשפחות מהקיבוץ לבית מלון בים המלח ומשם הם אמורים לעבור לקרווילות בעומר, גם כן כמגורים זמניים עד שתתאפשר החזרה לביתם בקיבוץ.

צעדה מיוחדת באשכול למען השבת החטופים (צילום: דוברות אשכול)
צעדה מיוחדת באשכול למען השבת החטופים (צילום: דוברות אשכול)

ב-1 בינואר 2024, הודיע צה"ל כי חיסל את עאדל מסמח, מפקד פלוגת הנח'בה של דיר-אל-בלח, שפיקד בשטח על כוחות מחבלי הנוח'בה, שפשטו לכיסופים במהלך 7 באוקטובר. באתר האינטרנט של הקיבוץ עדיין התקווה פועמת ובו נכתב: "אם תמיד חלמתם לגור בבית בקיבוץ ואתם מחפשים חיי קהילה עשירים, שותפות אמתית ויכולת השפעה על עיצוב הקהילה, לצד מרחבים ונוף אין סופי. אם חשוב לכם לגדל את ילדיכם בסביבה ירוקה ולהעניק להם חינוך איכותי, אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו".