מינוי גל הירש למפכ"ל ממשיך לעורר הדים, גם בקרב הורים שכולים.


לאחר שהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע כי ימנה את הירש לתפקיד המפכ"ל, החלו בהתנגדויות מבפנים ומבחוץ.



היום (חמישי), כתב חיים צמח, אביו של עוז ז"ל, שנפל במלחמת לבנון השנייה, מכתב המיועד לשופט יעקב טירקל, העומד בראש הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. במכתב טעון הוא מבקש למנוע את המינוי ולהיפגש עם חברי הוועדה.



כזכור, בקיץ 2006 הצליח ארגון חיזבאללה לחטוף שני חיילים: אהוד גולדווסר ואלדד רגב ז"ל, האירוע שהוביל לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. הירש היה מפקד עוצבת הגליל באותה התקופה ובסיום המלחמה מונו שתי ועדות, האחת בראשות האלוף דורון אלמוג והשנייה בראשות השופט אליהו וינוגרד. ערב פרסום תחקיר ועדת אלמוג בראשות אלוף במיל' דורון אלמוג, החליט הירש להתפטר מתפקידו לאחר שידע את תוצאות הדוח. אלמוג המליץ להדיח את הירש מתפקידו בעקבות אירוע החטיפה והאשימו שלא נערך כראוי לאפשרות החטיפה.



עוז כתב: "את גל הירש לא הכרתי ומעולם לא פגשתי, הוא היה מפקדו של עוז והיה אחראי על חייו. הוא נכשל מבחינתי בהיבט האישי שלא החזיר את עוז הביתה וגם בהיבט הלאומי במבחן הכי משמעותי של מדינה - במלחמה".



עוד הוא כתב: "שתי ועדות שעסקו בנושא וינוגרד ודורון אלמוג, שקבע קביעה נחרצת שאילצה את גל הירש לפרוש מצה"ל. מי שנכשל במבחן התוצאה, בהיבט הערכי האישי ובהיבט הלאומי הכי עליון של מדינה במלחמה, לדעתי לא יכול להיות מועמד לתפקיד ציבורי משמעותי שכזה".




המכתב של חיים צמח לוועדת טירקל. צילום: צילום מסך


בנוסף לחיים צמח, דוד איינהורן, שבנו יהונתן ז"ל נפל במלחמת לבנון השנייה, הגדיר אתמול את מינוי הירש כ"חוסר בערכים בהתייחסות לשכול. מנסים לטהר את הירש, אבל דבק בו רבב".



איינהורן אמר: "בהיבט הפרטי, המינוי מכווץ את הלב וגורם לאי נחת בלשון המעטה והרבה יותר התרגזות וכעס. בהיבט הציבורי אני רואה במינוי חוסר אחריות לאומית".



איינהורן טוען כי מבחינתו, הירש הוא אחד מהאחראים בשרשרת הפיקוד העליונה להתנהלות הבעייתית של צה"ל במלחמת לבנון השנייה: "אי אפשר לנקות אותו. דבק בו רבב".


השתתף בהכנת הכתבה: משה כהן.