יגיל הנקין, אחיו של איתם הנקין ז"ל שנרצח בפיגוע הירי סמוך לאיתמר ביום חמישי האחרון, התראיין הבוקר (שני) לגל"צ וסיפר על הרגע בו קיבל את הבשורה על רצח אחיו וגיסתו נעמה. הוא סיפר על מצב ארבעת ילדי הזוג ומתח ביקורת על הניסיון לזקוף לזכות המחבלים את העובדה כי לא רצחו גם את הילדים.



כזכור, בעקבות פרסום מעצרם של חברי חוליית חמאס שביצעו את פיגוע הירי, בצה"ל אמרו כי ארבעת ילדי המשפחה לא נפגעו כתוצאה מפגיעת אחד המחבלים במהלך הירי, וכי זה מה שגרם לחוליה להימלט.



"עצם העיסוק בשאלה האם המחבלים ריחמו על הילדים היה נראה לי חולני, יש הרבה היסטוריה של טרור בישראל ויש מקרים רבים שהילדים הם המטרה של המחבלים. הניסיון לזקוף לזכותם את העובדה שהם רצחו רק את ההורים ולא את הילדים - זה היה נראה לי מגוחך", אמר יגיל הבוקר.



"המחבלים הם לא אמא תרזה"



עוד הוסיף יגיל: "להיאחז בזה שרצחו את ההורים ולא את הילדים? גם אני וגם אתה לא רוצחים ילדים על בסיס יומי, ולא צריך לשבח אותנו על זה, המחבלים הם לא אמא תרזה. עכשיו מתברר שזה לא היה ניסיון של המחבלים להעביר מסר, אלימות היא לא שפה".



את הבשורה על מות אחיו קיבל יגיל מחברו, אשר הכיר את הפרטים על אחיו לפניו: "שמעתי על הפיגוע ב-SMS מחבר יקר, שהיה משוכנע שאני כבר יודע. הוא כתב לי שזה קשה ושהוא יהיה שם בשבילי. ראיתי את ההודעה, דקה לפני כן אמא שלי התקשרה ואמרה שהיה פיגוע והיא לא מצליחה לתפוס את אחי, אבל לא ידעתי שהוא אמור להיות בסביבת איתמר, אז לא קישרתי את זה אליי".



המשפחה לא קיבלה הודעה רשמית על הרצח



"בעוד שאני מנסה לברר, קיבלתי את ההודעה מהחבר והיה לי ברור מה זה אומר. ביקשתי ממנו לוודא שאחי וגיסתי נרצחו, ומשם התברר שהדבר נכון. אמא שלי הייתה בנסיבות די דומות אחר כך. כשהודיעו לי ולמשפחה זה כבר הותר לפרסום, הגיס שלי קיבל הודעה רשמית שעה קודם ואני לא קיבלתי הודעה רשמית", הוא הוסיף.



הוא טוען כי יש ליקויים בהעברת הודעות מסוג זה: "זו הייתה תקלה, ומה שהתברר לי מאנשים שהיו בסיטואציה דומה זה שהנוהל חוזר על עצמו, המידע צריך להגיע מהמשטרה למשפחות". כזכור, באותו היום בו התרחש הפיגוע פרסם יגיל פוסט בפייסבוק בו סיפר כי לא קיבל את ההודעה על מות אחיו וכי נאלץ לשמוע את הפרטים מחבריו, שידעו כאמור לפניו.



על הילדים של אחיו וגיסתו, סיפר: "הם ילדים חכמים והם נוהגים בהתאם לגילם, ועל הפרטים המדויקים על מצבם אני מעדיף שלא לפרט. הם בבית של הסבא והסבתא, ההורים של נעמה בפדואל וכרגע הם נשארים שם".